شناسهٔ خبر: 25851 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

شهرام ملکی تشریح کرد؛

جزئیات زمان پایان پرونده مسکن مهر استان کردستان/ بهره‌برداری از ۴۵۹۹ واحد در مهر ماه

شهرام ملکی مدیرکل راه و شهرسازی کردستان با اشاره به تحویل تعدادی از واحدهای مسکن مهر به متقاضیان گفت: پیش‌بینی می‌شود سال ۹۶ زمان پایان یافتن این پرونده در استان کردستان باشد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی کردستان، شهرام ملکی در خصوص سرانجام پرونده مسکن مهر این استان، گفت: ۳۹ هزار واحد مسکن مهر سهمیه استان است و ۴ هزار و ۴۰۰ واحد از این تعداد، مربوط به شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت است که بنیاد مسکن متولی اجرای آنهاست و تاکنون ۹۲ درصد از این تعداد ۴ هزار و ۴۰۰ واحد به اتمام رسیده است.

ملکی گفت: در این بخش تنها آماده‌سازی مسکن مهر بنیاد مسکن شهر دیواندره باقی مانده است که قرار شد بنیاد مسکن کارهای اجرایی آماده سازی مسکن مهر این شهر را انجام بدهد و مابقی واحدها به تعداد ۳۴ هزار و ۵۰۰ واحد با مسئولیت راه و شهرسازی و در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر جمعیت است.

وی با بیان اینکه ۲۲ هزار از این تعداد واحد به اتمام رسیده است، افزود: ۱۱ هزار و ۸۲۲ واحد دیگر برای ادامه کار وجود دارد که باید نحوه بهره‌برداری از این تعداد تعیین تکلیف شود و برنامه زمان‌بندی بهره‌برداری از آنها تعیین شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان افزود: ۴ هزار و ۵۹۹ واحد از این ۱۱ هزار واحد در ابتدای مهرماه امسال به بهره‌برداری می‌رسند که این پروژه‌ها شرایط ساختشان تکمیل و آماده بهره‌برداری است، اما دستگاه‌های خدمات رسان مانند آبفا و برق و شرکت گاز، باید مقدمات کار این پروژه‌ها برای مهر ماه و هفته دولت را تسریع کنند و مابقی پروژه‌ها نیز در زمان‌های باقیمانده پس از شهریور و ابتدای سال ۹۶ به سرانجام خواهد رسید.

ملکی یادآور شد: در حوزه آماده سازی در شهر سنندج لازم است هر چه سریعتر برخی پروژه‌ها به اتمام برسد و بر اساس برنامه زمان‌بندی همه دستگاه‌ها شرایط بهره‌برداری را فراهم کنند.

وی در خصوص علت به درازا کشیدن برخی از پروژه‌ها تا سال ۹۶ گفت: برخی پروژه های مسکن مهر از جمله طرح مسکن مهر سنندج که تنها یکی از آنها ۱۱۲۰ واحد است، تنها ۴۷ درصد پیشرفت دارد و برای مابقی طرح ها نیز به لحاظ زمانی که فصل کاری مناسب برای فعالیت در سال ۹۵ نداریم کار تکمیل این طرح‌ها به ۶ ماه اول ۹۶ خواهد رسید.

ملکی در خصوص تسهیلات بانکی هم گفت: بر اساس مصوبه دولت، تسهیلات مسکن مهر ۳۰ میلیون تومان است و آنهایی که قبلا ۲۵ میلیون تومان گرفتند، در صورت فروش اقساطی و اعلام برنامه زمانی به بانک عامل این عدد مبدل به ۳۰ میلیون تومان می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان افزود: لحاظ سود بانکی این تسهیلات نیز در شهر سنندج ۷ درصد و در سایر شهرها ۴ درصد است.

نظر شما