شناسهٔ خبر: 25884 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در ۴ ماهه اول سال ۹۵ رخ داد:

رشد ۳۲ درصدی تن کیلومتر مرزی و ۳۶ درصدی تخلیه و بارگیری راه آهن هرمزگان/ راه‌آهن هرمزگان از برنامه تعيين شده پنج درصد پيشی گرفت

تخلیه بار ریلی مدیر كل راه آهن هرمزگان اعلام كرد: در ۴ ماهه ابتدایی سال كل محمولات بارگیری شده در سطح این اداره كل ۲ میلیون و ۳۶۷ هزار و ۸۳۶ تن بوده كه این میزان بار با تعداد ۳۴ هزار و ۶۹۵ دستگاه واگن حمل شده و در مقایسه با مدت مشابه سال قبل افزایش ۷ درصد داشته است.

به گزارش رپایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی شركت راه آهن جمهوری اسلامی ایران؛ محمد پورفخری مدیر كل راه آهن هرمزگان درباره عملكرد چهارماهه اول سال جاری این اداره كل گفت: اداره كل راه آهن هرمزگان با حمل بیش از ۵ میلیون و۷۷۶ هزار و ۵۳۴ تن كالا و محمولات توسط ۹۳ هزارو ۲۰۴ دستگاه واگن، در زمینه تعداد واگن ۲۹ درصد و از لحاظ تناژ ۲۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش عملكرد داشته است.

وی افزود: میزان كل محمولات حمل شده در چهار ماهه سال گذشته از نظر تعداد واگن و تناژ به ترتیب ۷۲ هزار و ۱۶۶ دستگاه و تناژ ۴ میلیون و ۶۱۸ هزار و ۷۶۹ تن بوده است.

مدیر كل راه آهن هرمزگان اعلام كرد: این اداره كل از لحاظ تن كیلومتر مرزی با رشد ۳۲ درصد افزایش عملكردی نسبت به مدت مشابه سال گذشته مواجه بود است.

پورفخری عنوان كرد: كل محمولات بارگیری شده در سطح این اداره كل ۲ میلیون و ۳۶۷ هزار و ۸۳۶ تن بوده كه این میزان بار با تعداد ۳۴ هزار و ۶۹۵ دستگاه واگن حمل شده و در مقایسه با مدت مشابه سال قبل افزایش ۷ درصد داشته است.

وی خاطر‌نشان كرد: در زمینه تخلیه محمولات در همین مدت میزان محمولات تخلیه شده ۳ میلیون و ۴۰۸ هزار و۶۹۸ تن و از لحاظ تعداد واگن ۵۸ هزار و ۵۰۹ دستگاه بوده كه در مقایسه با سال گذشته رشد ۲۹ درصد را به دنبال داشته است.

مدیركل راه آهن افزود: افزایش عملكرد راه آهن هرمزگان به حدی بوده كه موجب شده تا این اداره كل از برنامه تعیین شده ۵ درصد پیشی بگیرد.

گفتنی است؛ مهمترین محمولات جابجا شده در این چهارماهه شامل مواد معدنی، محمولات نفتی، آهن آلات، محمولات مس و كالاهای ترانزیتی بوده كه با توجه به روند رو به رشد عملكرد این اداره كل در ۴ ماهه سال جاری امید می رود بازار حمل و نقل ریلی با رشد روز افزون همراه بوده و همین روند افزایش تا پایان سال ادامه داشته باشد و در همین مدت نیز در زمینه تخلیه وبارگیری كانتینری این اداره كل با رشد ۶۴ درصدی روبرو بوده است

نظر شما