شناسهٔ خبر: 25901 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون مسكن و ساختمان اداره كل راه و شهرسازی خراسان جنوبی خبر داد:

افتتاح ۷۵۰ واحد مسكن مهر خراسان جنوبی در هفته دولت

مسکن مهر ایلام از ۳۱ هزار واحد مسكن مهر خراسان جنوبی تاكنون ۲۸ هزار و ۵۰۰ واحد تحویل متقاضیان شده و از این تعداد ۲۷ هزار واحد فروش اقساطی و در مجموع ۲۸۰۰ واحد باقیمانده كه در هفته دولت ۷۵۰ واحد دیگر افتتاح و مابقی واحدهای مسكن مهر نیز تا پایان سال به بهره برداری خواهند رسید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی راه و شهرسازی خراسان جنوبی، ولی پورمطلق با اشاره به اینكه در سال‌های ۸۵ و ۸۶ با تصرفات غیرمجاز اراضی دولتی به میزان زیاد روبرو بوده‌ایم، گفت: این آمار در حال حاضر با واگذاری هایی كه در مسكن مهر صورت گرفته به كمترین حد ممكن خود رسیده است.

وی با بیان اینكه در اكثر شهرهای استان مشكل تامین خدمات را در مسكن مهر نداریم، افزود: بیشترین مشكلات مربوط به مسكن مهر مهرشهر بیرجند است كه طی تفاهم نامه‌ای با شهردار بیرجند كل این مجموعه به شهرداری واگذار شده و هویت شهری به آن اطلاق می‌شود.

معاون مسكن و ساختمان اداره كل راه و شهرسازی خراسان جنوبی ادامه داد: برای مسكن مهر استان ۱۶ مدرسه مشاركتی پیش‌بینی شده بود كه این تعداد تقریبا به اتمام رسیده اما در مهرشهر به ۲۰۰ كلاس درس نیاز داشتیم كه از این تعداد ۱۰۰ كلاس درس ساخته شده و پیش‌بینی ما برای ساخت یك كلاس درس ۱۵۰ میلیون تومان است.

وی اذعان داشت: طی تفاهم نامه وزارت راه و شهرسازی با سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس مقرر شده در صورتی كه دو سوم اعتبارات مورد نیاز برای ساخت فضاهای آموزشی از محل اعتبارات استانی و ملی تامین شود وزارت راه یك سوم مابقی این اعتبار را تامین می‌كند.

وی در ادامه به ساخت ۱۴ مسجد در مسكن مهر اشاره كرد و گفت: برای ساخت دو پاسگاه در مسكن مهر بیرجند و نهبندان وزارت راه یك میلیارد تومان هزینه كرده است.

ولی پور مطلق افزود: به احداث فضاهای فرهنگی در مسكن مهر كمتر پرداخته‌ایم تا متولیان فرهنگی در این زمینه ورود پیدا كنند و از طرف دیگر اعلام آمادگی كرده‌ایم كه می‌توانیم زمین در اختیار این مجموعه‌ها قرار دهیم تا خدمات فرهنگی، ورزشی و ... را در مسكن مهر ارائه دهند كه متاسفانه مورد استقبال قرار نگرفته است.

وی از صرف هزینه ۷۰۰ میلیون تومانی برای ایجاد فضای سبز و احداث دو مركز بهداشتی درمانی در مسكن مهر استان از محل اعتبارات وزارت خانه به عنوان دیگر اقدامات صورت گرفته در مسكن مهر استان یاد كرد.

نظر شما