شناسهٔ خبر: 25947 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان قروه:

احداث ۵۷/۵ کیلومتر راه روستایی در قروه کردستان در دست اجرا است

روکش آسفالت رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان قروه استان کردستان گفت: احداث حدود ۵۷/۵ کیلومتر راه روستایی شهرستان قروه در دست اجرا است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی کردستان، عبدالرضا ابراهیمی فر به پروژه‌های راه روستایی در دست اقدام که اکنون به دلیل کمبود اعتبار متوقف است اشاره کرد و افزود: از جمله این طرح‌ها ۱۶ کیلومتر راه روستایی اوجبلاغ - نیازبلاغ است که دو کیلومتر آن آسفالت، پنج کیلومتر زیرسازی و ۹ کیلومتر هم خاکبرداری و خاکریزی شده است.

وی با اشاره به اینکه از چهار کیلومتر راه روستایی آصف آباد سه کیلومتر آسفالت و یک کیلومتر زیرسازی آن انجام شده است، گفت: از شش کیلومتر طول راه روستای چهارگاه - خشکمرود ۱/۲ کیلومتر آسفالت شده، سه کیلومتر زیرسازی و ۱/۸ کیلومتر خاکریزی آن از سال ۹۲ تا کنون انجام شده است.

ابراهیمی فر با اشاره به اینکه آسفالت سه کیلومتر راه روستایی ملک آباد در دست اقدام است و زیرسازی آن انجام شده است، اظهار کرد: از هفت کیلومتر راه روستایی قصلان-آجی چای سه کیلومتر زیرسازی و چهار کیلومتر عملیات خاکبرداری و خاکریزی انجام شده است.

وی افزود: از ۵/۵ کیلومتر راه روستایی شجاع آباد نیز ۲/۲ کیلومتر آن آسفالت شده است، ۱/۳ کیلومتر عملیات زیرسازی آن انجام و دو کیلومتر خاکریزی و خاکبرداری نیز به اتمام رسیده است و همچون چند راه اشاره شده منتظر تامین اعتبار است.

وی اظهار کرد: از چهار کیلومتر مسیر تکیه علیا - سفلی، دو کیلومتر روستای ظله جوب، شش کیلومتر مهدیخان - سه راهی اوچبلاغ عملیات زیرسازی و خاکریزی و خاکبرداری آن در دست اقدام است.

رئیس اداره راه و شهرسازی قروه به چهار کیلومتر عملیات تعریض راه روستایی صندوق آباد-چهار راه شهاب الدین اشاره کرد و افزود: عرض جاده از ۵/۵ متر به ۷/۳۰ متر رسیده است.

وی با اشاره به اینکه دو کیلومتر مسیر سریش آباد - قروه در حال خاکبرداری و خاکریزی است، گفت: هفت کیلومتر از راه قروه - دهگلان (گنجی-کاظم آباد) در حال آسفالت است و آسفالت پنج کیلومتر از مسیر قروه - بیجار نیز در دست اقدام است.

ابراهیمی فر به پروژه‌های به اتمام رسیده در سه سال اخیر اشاره کرد و افزود: ۱۲ کیلومتر راه روستای وینسار - گنداب علیا، سه کیلومتر سرتیپ آباد - پیرسلیمان و ۸۰۰ متر راه روستای زیویه از سال ۹۲ تا سال ۹۴ به بهره برداری شده است.

وی با اشاره به اینکه طول راه های روستایی قروه ۴۹۸ کیلومتر است افزود: از این میزان ۳۰۸ کیلومتر آن آسفالت، ۱۶۳ کیلومتر شنی و ۲۷ کیلومتر هم خاکی است. 

ابراهیمی فر با بیان اینکه شاخص برخورداری از راه روستایی در شهرستان قروه ۶۱/۸ درصد است، ادامه داد: محل اعتبارات راه های روستایی از ماده ۱۸۰ و منابع استانی تامین می شود.

نظر شما