شناسهٔ خبر: 25980 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بازدید اعضای كمیته فنی شورایعالی معماری و شهرسازی ایران از استان یزد

جلسه در راستای سیاست‌گذاری و تعیین اهداف عالیه توسعه متوازن شهرها و همچنین رسالت سازمانی و قانونی وزارت راه و شهرسازی در ارتباط با طرح‌های توسعه شهری (طرح جامع) تصویب طرح‌های جامع شهرهای بهاباد، مهردشت، زارچ و نیر در استان یزد در دستور كار شورایعالی شهرسازی و معماری ایران قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی راه و شهرسازی استان یزد، در این راستا با توجه به بررسی‌های كارشناسی صورت گرفته در كمیته فنی شورایعالی شهرسازی و معماری ایران، مطابق برنامه زمان‌بندی تدوین شده، بازدید اعضاء كمیته فنی به اتفاق مسئولین، مدیران محلی، مدیریت و كارشناسان حوزه شهرسازی اداره كل راه و شهرسازی از شهر بهاباد صورت پذیرفت.

در پی این بازدید، مهمترین نكات مورد توجه این تیم اعزامی، اراضی پیش‌بینی شده مناسب برای توسعه آتی شهر، محدوده‌های ساخت و ساز شده و مورد تمایل مردم برای توسعه شهر، وضعیت باغات موجود در شهر و وضعیت اراضی مزروعی است.

در ادامه این سفر، جلسه بررسی طرح جامع تفصیلی بهاباد در محل شهرداری تشكیل شد و پس از بحث و بررسی و تبادل نظر پیرامون مسائل مرتبط طرح جامع تفصیلی بهاباد، ضمن رعایت برخی اصلاحات به تایید كمیته فنی شورایعالی رسید.

لازم به ذكر است، بازدید از شهر زارچ به اتفاق شهردار، رئیس و اعضا شورای شهر و سایر مسئولین محلی از سطح شهر انجام شد و بازدید از محدوده‌های روستاهای الحاقی به شهر (اله آباد- محمد آباد)، اراضی كشاورزی میانی شهر، ساخت و سازهای صورت گرفته در همجواری جاده سنتو، مهمترین محورهای بازدید را شكل داده و در نهایت مقرر شد با تكمیل مدارك مورد نیاز دبیرخانه شورایعالی، جلسه كمیته فنی شورایعالی در خصوص طرح جامع زارچ در اولین جلسه پیش رو تشكیل شود.

در ادامه این سفر چند روزه، از شهر نیر از توابع شهرستان تفت، نیز، بازدیدی صورت گرفت كه  وضعیت اراضی مورد نیاز جهت بارگذاری جمعیت افق طرح، مهمترین موضوع این بازدید بود.

در ادامه بازدید از شهر نیر، جلسه‌ای نیز، با حضور مسئولین محلی برگزار شد كه با توجه به نیاز، به تكمیل مدارك از سوی مشاور طرح، مقرر شد كه ضمن در نظرگیری ضوابط و مقررات فنی و شهرسازی، خواسته‌ها و پیشنهادات شهرداری و سایر مسئولین محلی در جلسه آتی كمیته فنی، بررسی شود.

قابل ذكر است، این تیم اعزامی، بازدیدی هم از شهر مهردشت از توابع شهرستان ابركوه، انجام داد كه در این بازدید نیز، وضعیت اراضی واقع در طرح، وضعیت ورودی شهر، اراضی خدماتی همجوار بلوار اصلی شهر و سایر مسائل مرتبط، بررسی و مقرر شد ضمن تكمیل مستندات طرح و در نظر گرفتن ضوابط و مقررات قانونی مرتبط، توسط مشاور موضوع در جلسه آتی كمیته فنی شورایعالی بررسی شود.

نظر شما