شناسهٔ خبر: 25992 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

آمادگی بخش خصوصی برای راه اندازی خط مسافری بين بنادر نوشهر و تركمن باشی تركمنستان

کشتی مسافربری مدیر كل بنادر و دریانوردی استان مازندران از اعلام آمادگی مدیر عامل شركت كشتیرانی ایرسوتر برای راه اندازی خط مسافری بین بنادر نوشهر و تركمن باشی تركمنستان خبر داد و گفته است با تشكیل كمیته ویژه راهكارهای عملی توسعه صادرات، انواع كالا از منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر به سایر کشورها انتقال می یابد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سیاوش رضوانی گفته است : مذاكراتی كه اخیراً با سفیر جمهوری اسلامی ایران در تركمنستان در خصوص امكان راه اندازی خط مسافری دریایی بین ایران و تركمنستان داشتیم جلسه ای روز یکشنبه ۱۷ مردادماه در بندر نوشهر با مدیر عامل شركت ایرسوتر به منظور اجرایی شدن این پیشنهاد برگزار شد .

  وی افزود : خوشبختانه با توجه به زیر ساخت های مناسب در بندر نوشهر شركت ایرسوتر برای راه اندازی خط مسافری بین بنادر نوشهر و تركمن باشی اعلام آمادگی كرد .

‌  مدیر كل بنادر و دریانوردی استان مازندران خاطر نشان كرد : همچنین در خصوص فعالتر شدن شركت ایرسوتر در زمینه صادرات از بندر نوشهر مذاكرات خوبی صورت گرفت و قرار شد با تشكیل كمیته ویژه راهكارهای عملی توسعه صادرات انواع كالا از منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر به سایر کشورها مورد بحث و بررسی قرار گیرد .

بر اساس این گزارش دكتر جهانبخش اسدی مدیر عامل شركت حمل و نقل ایران و روسیه(ایرسوتر) نیز در این دیدار طی سخنانی اظهار داشت: شركت ایرسوتر بیشترین فعالیت را در بین بنادر شمالی كشور در بندر نوشهر دارد و امیدواریم با همكاری مدیریت جدید بنادر و دریانوردی استان مازندران سطح همكاری بیش از پیش افزایش پیدا كند .

به گزارش روابط عمومی اداره كل بنادر و دریانوردی استان مازندران وی ضمن اعلام آمادگی شرکت ایرسوتر برای همکاری با اداره کل بنادر و دریانوردی استان مازندران در بخش مسافری ابراز امیدواری كرد با فراهم شدن مقدمات لازم از ظرفیت بندر نوشهر برای راه اندازی خط مسافری بین این بندر و بندر تركمن باشی تركمنستان و سایر بنادر حاشیه دریای خزر استفاده شود .

نظر شما