شناسهٔ خبر: 25996 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

نخستین همایش ملی زیویه/ مرمت، باستان‌شناسی، گردشگری، تاریخ و معماری محورهای همایش ملی کردستان

پوستر نخستین همایش ملی زیویه در محورهای مرمت، باستان‌شناسی، گردشگری، تاریخ و معماری با دریافت مقاله در سال جاری و برگزاری همایش در سال ۹۶ در دانشگاه کردستان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، نخستین همایش ملی زیویه در محورهای مرمت، باستان شناسی، گردشگری، تاریخی و معماری در دانشگاه کردستان برگزار می‌شود.

محوهای نخستین همایش ملی زیویه در بخش مرمت شاملِ ارایه راهکارهایی برای احیای قلعه زیویه، ارزیابی اثرات محیطی و انسانی بر محوطه زیویه، کاربرد فن‌آوری‌های نوین در پایداری قلعه زیویه، چگونگی حفظ منظر زیویه در فعالیت‌های مرمتی و ساماندهی، فن‌شناسی، آسیب‌شناسی و ارایه راهکارهای حفاظتی و مرمتی زیویه و اهمیت و جایگاه مشارکت‌های اجتماعی در ساماندهی محوطه تاریخی زیویه است.

در بخش باستان‌شناسی نیز نتایج مطالعات میان‌رشته‌ای، نتایج مطالعات و پژوهش‌های باستان‌شناسی زیویه، جایگاه زیویه در مطالعات عصر آهن و باستان‌شناسی مانا، تجزیه و تحلیل و نقد پژوهش‌های باستان شناسی انجام گرفته در زیویه و سبک‌شناسی هنری آثار مکشوفه زیویه در مقایسه با فرهنگ‌ها و محوطه‌های اطراف محور همایش در این بخش است.

گفتنی است گردشگری باستان شناسی زیویه، زیویه، گردشگری و توسعه پایدار، موانع و راهکارهای توسعه گردشگری زیویه از محورهای بخشی گردشگری اعلام شده است و اعتبارسنجی داده‌های تاریخی درباره زیویه، اهمیت و جایگاه زیویه در تحولات سیاسی منطقه و آثار و یافته‌های زیویه در حوزه فرهنگ و تفکر بشری محورهای تاریخی این همایش هستند.

همچنین در بخش معماری، محورهای همایش شاملِ مواد، مصالح و تکنیک‌های سازه‌ای و تاسیساتی زیویه، شناسایی ویژگی‌های‌معماری و بافت زیویه و پیوند معماری با تپه، الگوها، نمادها و تزئینات معمارانه در بناها  و بافت‌های تاریخی زیویه و بررسی تاثیرپذیری و تاثیرگذاری معماری قلعه زیویه در دوره قبل و بعد از خود است.

گفتنی است برنامه زمان‌بندی همایش برای دریافت آخرین فرصت ارسال چکیده مقاله ها ۲۰ آبان ماه، اعلام نتایج داوری چکیده مقاله ۱۴ آذرماه، آخرین فرصت ارسال متن کامل مقاله ۱۶ بهمن ماه، اعلام نتایج داوری نهایی مقاله ها ۱۵ اسنفدماه سال جاری است. همچنین برگزاری همایش ششم و هفتم تیرماه سال ۹۶ خواهد بود.

علاقه‌مندان می‌توانند برای شرکت در این همایش، مقاله‌های خود را به نشانی کردستان، سقز، میدان موکریان، دانشگاه آزاد اسلامی واحد سقز، معاونت پژوهشی ارسال کنند.

گفتنی است ارسال چکیده مقاله و نتیجه داوری صرفا از طریق سایت همایش انجام خواهد شد. /

نظر شما