شناسهٔ خبر: 26021 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

اعلام ضوابط و مقررات جدید تاسیس شركت‌های حمل نقل مسافر

نشست جلسه تشریح وتوضیح ضوابط و مقررات جدید تاسیس شركت‌های حمل نقل مسافر و ضوابط مربوط به ماده ۹ آیین نامه اجرایی ماده ۳۱ و۳۲ قانون تخلفات رانندگی در محل سالن كنفرانس پایانه مسافری غرب تهران با حضور رئیس اداره مسافر و سرپرستان پایانه‌های مسافری جنوب، شرق، غرب و بیهقی و مدیران شركت‌های مسافربری تشكیل شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره كل حمل ونقل و پایانه‌های استان تهران در این جلسه تذكرات لازم درخصوص قاچاق كالا و ارز و موارد ابلاغی به كلیه شركت‌های مسافری معمول شد.

درابتدای جلسه حسن عبدالملكی (معاون محترم حمل ونقل استان) پس از خیر مقدم به حاضرین تغییرات بوجود آمده در ضوابط ومقررات جدید تأسیس و بهره‌برداری از شركت‌های حمل ونقل مسافر وهمچنین ضوابط ومقررات مربوط به ماده ۹ آیین نامه اجرایی را برای حضار توضیح وتشریح کرد.

وی با اشاره به اعلام ضوابط تاسیس و بهره‌برداری شركت‌های حمل و نقل مسافربری بین شهری، گفت: رویكردهای اصلی در تدوین ضوابط مذكور مبتنی بر توسعه شبكه شركت‌های مسافربری، ارتقاءسطح خدمات، افزایش رقابت پذیری و رونق فضای كسب و كار است.

عبدالملكی افزود: بر اساس قوانین و مقررات موجود، مرجع صدور پروانه فعالیت شركت‌های حمل و نقل مسافربری بین شهری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای است و متقاضیان اخذ مجوز حمل و نقل بین شهری مسافر می‌باید به ادارات کل حمل ونقل و پایانه‌های استان‌ها مراجعه نمایند.

وی تصریح کرد: با افزودن مفهوم جدید نمایندگی به ضوابط موصوف و تسهیل در تاسیس شعب شركت‌ها منبعد شركت‌های مسافربری برای فعالیت می‌باید یكی از روش‌های زیر را انتخاب نمایند، یا در مقصد شعبه تاسیس نمایند یا دارای نمایندگی باشند.

معاون حمل ونقل و پایانه‌های استان تهران تاکید کرد: نماینده شركت خود یك شركت مستقل است كه بدون تغییر نام خود در اداره ثبت شركت‌ها با شركت اصلی قرارداد منعقد نموده و با تابلو شركت اصلی به فعالیت می‌پردازد. این شركت (نمایندگی) بدون ارائه هر گونه وسیله نقلیه جداگانه تاسیس می‌گردد و صرفا می‌تواند در شبكه سیر شركت اصلی به فعالیت بپردازد. به همین ترتیب اگر شركت بخواهد در شهر‌های هم درجه و یا درجه پائین‌تر (از نظر كیفی) شعبه تاسیس نماید می‌تواند بدون ارائه وسایل نقلیه جداگانه نسبت به تاسیس شعبه اقدام نماید، كه با این كار شركت‌های توانمند می‌توانند حوزه فعالیت خود را در اقصا نقاط كشور توسعه داده و نام و برند خود را در كشور گسترش دهند.

این مقام مسئول گفت: شركت‌های مستقر در شهرهای با درجه پائین‌تر نیز می‌توانند بطور مشابهی در شهرهای بالادست خود شعبه تاسیس نمایند و برای اینكار می‌باید وضعیت خود را با شرایط مقرر در شهری كه شعبه تاسیس می‌گردد منطبق نموده و سپس می‌توانند به دفعات مكرر و بدون ارائه وسیله نقلیه جداگانه در شهرهای هم ارز شعبه تاسیس نمایند.

عبدالملكی افزود: امكان تاسیس شركت‌های مسافربری درب تا درب سواری كرایه با خودروهای تولیدی برندهای معتبر و مدرن نسل جدید كه فعالیت آنان خدمات مناسبی را در اختیار مسافران قرار خواهد داد از جمله موارد فوق می باشد. اینگونه شركتها بدون الزام به استقرار در پایانه عمومی می توانند صرفا" با ارائه دفتر كار مناسب در سطح شهر و ارائه وسایل نقلیه مورد نیاز تاسیس شوند .

معاون حمل ونقل استان گفت: هدف اصلی این ضوابط حذف مقررات دست و پا گیر ، جلب و جذب سرمایه های مولد به بخش حمل و نقل و ارائه خدمات بوده است كه از مصادیق آن می‌توان به توسعه شبكه شركت‌های مسافربری درقالب شبكه‌های توانمند كه بتوانندخدمات مناسب ومطلوبی رابه مردم ا رائه نمایند، اشاره کرد.

در پایان وی در خصوص قاچاق كالا وارز توسط رانندگان وسایط نقلیه مسافری و ضمن اعلام نامه ستاد قاچاق و تذكرات لازم به كلیه مدیران شركت‌های حاضر افزود: در صورت مشاهده یا اعلام هرگونه موارد تخطی، برخورد قانونی وقاطع صورت می‌گیرد.

نظر شما