شناسهٔ خبر: 26022 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیر اداره بنادر و دریانوردی لنگه اعلام کرد:

رشد ۱۷ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بندر لنگه/جابجایی ۲۵ هزار مسافر در مسیرهای دریایی بین المللی

بندر لنگه ۲۶۴ هزار تن کالا و ۲۵ هزار نفر در مسیرهای دریایی مشترک ایران با کشورهای حوزه خلیج فارس طی چهار ماه نخست امسال از طریق بنادر غرب هرمزگان جابجا شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، محمود صابری مدیر اداره بنادر و دریانوردی لنگه با ارائه گزارشی از عملکرد چهار ماهه نخست سال ۹۵ در بندر تجاری لنگه، گفت: در این مدت، ۲۶۴ هزار و ۲۱۳ تن انواع کالای نفتی و غیر نفتی در این بندر تخلیه و بارگیری شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۷ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: از این میزان، ۲۶۳ هزار و ۵۵۸ تن مربوط به کالاهای غیر نفتی و ۶۵۵ تن مربوط به کالاهای نفتی است که در بخش غیر نفتی ۱۸ درصد افزایش تخلیه و بارگیری به انجام رسید.

صابری از افزایش صادرات کالاهای غیر نفتی در بندر تجاری لنگه خبر داد و افزود: طی مدت یاد شده ۱۵۰ هزار و ۹۸ تن کالا از طریق این بندر به خارج از کشور صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۲ درصد افزایش داشته است.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی لنگه اضافه کرد: از ابتدای امسال تاکنون، ۷۱ هزار و ۵۳۴ تن کالای غیر نفتی از طریق شناورهای دریایی به بندر لنگه وارد شد.

به گفته این مقام مسئول، طی امسال ۲۶ هزار و ۲۵۸ تن انواع کالا بویژه خودروی سواری از این بندر ترانزیت شد.

صابری، خودروی سواری، برنج، شکر، گندم، روغن خوراکی، سویا، میوه و تره بار، مواد معدنی، پارچه و الیاف را عمده کالاهایی اعلام کرد که از مبدا یا به مقصد امارات عربی متحده، کشورهای آسیای میانه و عراق وارد، صادر و یا ترانزیت شده است.

وی از کابوتاژ ۱۳ هزار و ۴۱۳ تن انواع کالاهای غیر نفتی و ثبت افزایش ۷۲ درصدی این بخش از عملیات بندری سخن به میان آورد.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی لنگه گفت: امسال ۶۴۳ تن صادرات و ۱۲ تن واردات کالاهای نفتی در این بندر به ثبت رسید که کاهش ۵۸ درصدی واردات نفتی در مقایسه با مدت مشابه را نشان می‌دهد.

صابری تصریح کرد: طی ۴ ماهه نخست سالجاری، ۲۵ هزار و ۳۱۸ نفر در مسیرهای دریایی ایران به مقصد کشورهای حوزه خلیج فارس و بالعکس از طریق بندر لنگه جابجا شدند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشانگر رشد ۱۹ درصدی است.

این مقام مسئول همچنین از رشد ۸۶ درصدی عملیات جابجایی کالاهای کانتینری در بندر لنگه خبر داد و گفت: طی این مدت تخلیه و بارگیری ۲۸۸ TEUدر این بندر به ثبت رسید.

وی مجموع شناورهای متردد به بندرلنگه را یکهزار و ۶۷۰ فروند عنوان کرد که ۴ درصد افزایش داشته است.

لازم به ذکر است، بندر لنگه بعنوان اصلی ترین بندر منطقه غرب هرمزگان علاوه بر ترانزیت کالا، فعالیت های صادراتی، وارداتی، کاپوتاژ را نیز پشتیبانی می کند.

موقعیت جغرافیایی و ترابری دریایی بندر لنگه این بندر را بهترین پایانه لجستیکی برای جزایر ایرانی خلیج فارس تبدیل کرده است.

نظر شما