شناسهٔ خبر: 26061 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بازدید استاندار از پروژه‌های بازآفرینی شهر زاهدان/ تاکید بر ساماندهی حاشیه نشینی

مسعود مالکی صبح امروز استاندار سیستان و بلوچستان، فرماندار، مدیرکل راه و شهرسازی، مدیران کل و مسئولین مرتبط از پروژه‌های بازآفرینی شهر زاهدان بازدید کردند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان، صبح امروز مهندس هاشمی استاندار محترم، فرماندار، مدیرکل راه و شهرسازی، مدیران کل و مسئولین مرتبط از پروژه‌های بازآفرینی شهر زاهدان بازدید کردند.

مالکی مدیرکل راه و شهرسازی استان در حاشیه این بازدید گفت: مرکز فنی و حرفه‌ای شهدای وحدت کریم آباد سال ۸۶ شروع و اسفندماه سال ۹۰ به پایان رسید و در سال ۱۳۹۱ تحویل دستگاه بهره‌بردار اداره کل آموزش و فنی و حرفه‌ای استان شد.

وی افزود: این مرکز در زمینی به مساحت ۳۰۰۰ متر مربع و زیر بنای ۱۲۴۶ مترمربع در بخش‌های ساختمان اداری و کارگاه‌های تخصصی برادران، کارگاه‌های تخصصی خواهران، نگهبانی و سرایداری ساخته شده است.

مسعود مالکی افزود: در قسمت کارگاه‌های تخصصی برادران دارای ۴ کارگاه تخصصی لوازم برقی، تأسیسات، کارگاه اتومکانیک و کارگاه‌های جوشکاری و در قسمت کارگاه‌های تخصصی خواهران در ۸ کارگاه تخصصی تعریف شده و اکنون حدود ۱۲۰ نفر از هنر آموزان مشغول فراگیری مهارت‌های مختلف هستند و اعتبارات این مرکز از محل اعتبارات بانک جهانی وشرکت عمران و بهسازی شهری ایران به نمایندگی وزارت راه و شهرسازی بنا شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان بیان داشت: هدف از این بازدید ساماندهی حاشیه نشینی بود بر اساس فرمایشات استاندار محترم مهندس هاشمی که در اول سال اعلام کرد حداقل ۳۰ درصد اعتبارات هردستگاه باید به مسئله حاشیه نشینی تخصیص پیدا کند امروز استاندار محترم از مراکز مختلف از جمله مرکز فنی و حرفه‌ای شهدای وحدت، مسیر کریم آباد و همچنین درمانگاه شیرآباد، مدرسه ۱۲ کلاسه‌ای که در حال ساخت بود که ۵۰ درصد اعتبارات شرکت عمران و بهسازی شهری ایران ساخته شده و مابقی توسط اداره کل آموزش و پرورش در حال ساخت بود و همچنین زمین چمنی که توسط شهرداری و شورای شهر احیاء شده بود بازدید کردند.

مالکی گفت: در این بازدید استاندار در واقع ضمن اینکه نیازهای ساکنین را توسط نمایندگان آنها شنیده‌اند دستور دادند نیازهای آموزشی که ۲۲ مدرسه است برآورد شود که تعدادی از زمین‌های تأمین شده و تعدادی دیگر نیز تأمین خواهد شد. خوشبختانه امروز، شخصی مقدار ۲۰۰۰ متر مربع زمین را وقف ساخت مدرسه کرد و در ارتباط با بحث‌های درمانی، فرهنگی، آموزشی و اجتماعی و حتی آسفالت معابر دستوراتی داد که ان شاء ا... در برنامه امسال شروع خواهد شد.

نظر شما