شناسهٔ خبر: 26075 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

محمد بخارایی اعلام کرد:

برگزاری اولین جشنواره هم‌پیمانی ایمنی رانندگان حرفه‌ای/ معرفی ۱۰ نفر برتر جشنواره به عنوان چهره‌های ملی

محمد بخارایی مدیرعامل جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها با بیان اینکه «۱۰ نفر از برترین رانندگان به عنوان چهره ملی معرفی خواهند شد» گفت: لوح تقدیرها در واقع شاخصی برای انتخاب رانندگان حرفه‌ای و بهره‌مندی از امکانات صنفی خواهد بود.

محمدبخارایی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به فراخوان شناسایی رانندگان حرفه‌ای برتر از نظر ایمنی و نیز تاثیر شرکت در این جشنواره برای رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی درون و برون‌شهری اظهار داشت: پس از برگزاری این جشنواره و ارزیابی رزومه‌های رانندگان توسط داوران مجرب حوزه ایمنی‌راه‌ها، ۳۰ نفر به عنوان رانندگان برتر انتخاب می‌شوند که ۱۰ نفر اول لوح طلایی دریافت می‌کنند و به عنوان چهره ملی معرفی خواهند شد.

وی افزود: در صورت استمرار برگزاری جشنواره‌های ایمنی، این لوح تقدیرها می‌توانند در آینده، شاخصی برای حمایت‌های بعدی به‌ویژه در زمینه نوسازی ناوگان فرسوده و بیمه‌گذاری باشند و از طرف دیگر برای استخدام دستگاه‌های اجرایی به عنوان راننده حرفه‌ای، مورد پذیرش خواهند بود.   

مدیرعامل جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها تاکید کرد: باید توجه داشت که رانندگان ناوگان حمل‌ونقل عمومی الگوی رانندگی در سطح جاده و شهر‌ها هستند، زیرا بیشتر عمر و سرمایه خود را در حمل‌ونقل صرف می‌کنند و در صورت بروز اتفاق برای آن‌ها بیشترین آسیب را متحمل می‌شوند. لذا وجدان عمومی بدهکار این عزیزان است و یکی از اهداف برگزاری جشنواره هم‌پیمانی ایمنی رانندگان حرفه‌ای تبیین ارج و منزلت این عزیزان است.

بخارایی با بیان اینکه «جشنواره رانندگان حرفه‌ای با همکاری بسیج رانندگان برای مطالبه و رعایت ایمنی برگزار می‌شود» گفت: این جشنواره ابتدا مورد توجه کمیسیون ایمنی راه‌ها قرار گرفت و به همکاری و پشتیبانی خانه حمل‌ونقل، پلیس راهور، سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و کانون اتومبیلرانی و جهانگردی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به نحوه ارسال رزومه رانندگان گفت: این فراخوان در حال انجام و پوستر جشنواره هم، آماده شده است و با توجه به اینکه صنوف حمل‌ونقلی به رانندگان نزدیک‌تر هستند، تصمیم بر این شد که رانندگان از طریق خوداظهاری و معرفی دستگاه‌های اجرایی و تشکل‌های صنفی حضور موثر داشته باشند.

بخارایی با توجه به 12 شاخص ارزیابی انتخاب راننده برتر از نظر رعایت نکات ایمنی یادآور شد: این موارد شامل سوابق و فعالیت حرفه‌ای، سوابق تخلفات رانندگی، بررسی وضعیت سانحه رانندگی، رفتار و انضباط فردی، تشویق و تقدیرنامه‌های دریافتی از سازمان‌ها، اخلاق حرفه‌ای، معاینه فنی و نگهداری ایمن وسیله نقلیه، اقدامات امدادی، کمک‌رسانی به مردم و سایر رانندگان، طرح‌ها و ایده‌های خلاقانه در جهت توسعه ایمنی راه‌ها، دوره‌های آموزش مهارت حرفه‌ای، سلامت شغلی و حرفه‌ای و مشارکت‌های اجتماعی در جهت تسعه حمل‌و‌نقل ایمنی.می‌شود

رئیس هیئت‌مدیره جمعیت طرفداران ایمنی‌راه‌ها یادآور شد: از ۲۰ میلیون نفری که گواهینامه دارند یک میلیون نفر راننده ناوگان عمومی هستند که به سرمایه‌گذاری مالی و جانی در این عرصه می‌پردازند و رانندگان ناوگان عمومی در صورت عدم ایمنی آسیب‌پذیرترین افراد هستند و نمایندگان نهادهای مختلف از جمله وزارت راه، وزارت کشور، راهداری و شهرداری عضو شورای سیاست‌گذاری این جشنواره هستند.

نظر شما