شناسهٔ خبر: 26082 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

قائم مقام شهرداری منطقه ۱۲ تهران خبر داد:

حذف عوارض ساخت و ساز در بافت تاریخی شهر تهران/ هزینه‌های انشعاب و اشتراکات را شهرداری تقبل می‌کند

بازديد قائم مقام شهرداری منطقه ۱۲ تهران از حذف عوارض ساخت و ساز در بافت تاریخی شهر خبر داد و گفت: طرح ارتقاءکیفیت زندگی در بافت تاریخی تهران درباره کالبد شهری و انضباط بخشی در شهر است.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي علی محمد سعادتی،‌ در بازدید گروهی از دانشجویان از بافت تاریخی گفت: طرح ارتقاء کیفیت زندگی در مرکز تاریخی تهران جر مهمترین برنامه شهرداری منطقه ۱۲ است که با هدف تقویت حضور شهروندان و زندگی در شان شهر تهران در مرکز تاریخی  اجرا می شود.

وی ادامه داد: بسیاری از شهرهای که سابقه فرهنگی آنان مانند تهران زیاد است در مرکز شهرها مهمترین فعالیتهای فرهنگی و اتفاقاتی می افتد که زمینه حضور گردشگران است.

سعادتی تصریح کرد: برنامه های متعددی را در طی ۶ سال شهرداری تهران دنبال کرده و به طور مستمر با نظارت شهردار موضوعات در بافت تاریخی و مرکز تاریخی تهران دنبال می شود.

وی به خبرگزاری صدا و سیما گفت: طرح ارتقای کیفیت ۲ بعد کیفی دارد که بخشی درباره اقدامات کالبدی شهراست که برنامه ریزی های خوبی صورت گرفته است. بخشی از برنامه نیز درباره افزایش انضباط بخشی در شهر است که مرتبط با حوزه حمل و نقل،‌ ترافیک،‌ عبور و مرور،‌ تقویت توسعه، استفاده از حمل و نقل و زیبا سازی و خدمات شهر انجام می شود.

سعادتی تصریح کرد : توزیع خدمات مناسب ،‌افزایش مشارکت مردم ارائه خدمات اجتماعی و فرهنگی را به صورت جامع برای بهبود کیفیت زندگی شهروندان تهیه کردیم.

قائم مقام شهرداری منطقه ۱۲ درباره مشکلات اهالی این منطقه درباره نوسازی بافت فرسوده ادامه داد: شهرداری به تنهایی متولی صدور پروانه های ساختمانی در محدوده بافت تاریخی نیست و سازمان گردشگری و میراث فرهنگی تدابیر خاصی را برای بافت های تاریخی دارند. قدمت و سابقه بافت ها ضوابط و مقررات خاصی دارد و قاعدتا خروجی الزامات امروز شاید مورد پسند شهروندان نباشد اما بازنگری در آنها به رضایت عمومی شهروندان منجر می شود.

وی تصریح کرد: ماموریت اصلی در این محدوده ها تقویت کیفیت در مراکز عمومی پارک‌ها،‌ امامزاده ها، سراها،‌ ورزشگاه ها است و بخشی که ما در شهرداری تهران می دهیم کاهش و به حداقل رساندن میزان عوارض هایی است که شهرداری ها بابت صدور مجوزها می دهد و در بافت تاریخی برای تشویق مردم، عوارض ساخت و ساز را به صفر رساندیم.

وی ادامه داد: هزینه انشعاب مرتبط با واحدها را با نهادهای زیر ساخت ها رایزنی و در حسابهای فیمابین واریز کردیم تا هزینه های انشعاب و اشتراکات مردم را شهرداری تقبل می کند.

سعادتی تصریح کرد: در خصوص ساخت و نوع معماری دستورالعمل ها و الگوهای آماده می کنیم تا به مردم همفکری دهیم تا ساختمانهای جدید الگوها، تاریخی و هویت خود را داشته باشد.

وی تاکید کرد: با همکاری سازمان میراث فرهنگی در خصوص ساختمانهای ارزشمند مطالعات دقیقتری صورت خواهد گرفت و درباره ضوابط و مقررات بازنگری های صورت می گیرد تا زندگی های مردم در این بافت‌ها را تصریح کنیم.

نظر شما