شناسهٔ خبر: 26097 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

حوزه هوایی در هفته‌ای که گذشت؛

قول مجلس برای تامین اعتبارات لازم برای تكميل طرح توسعه‌ شهر فرودگاهی/ تلاش ایرباس و بویینگ برای اخذ مجوز اوفک/ ادامه مکاتبات بین ایرلاین‌های ایران و اف‌ای آمریکا/ احتمال انتقال پروازهای مهرآباد به فرودگاه امام

گزارش آخر هفته  قول مجلس برای تامین اعتبارات لازم برای تكميل طرح توسعه‌ شهر فرودگاهی، تلاش ایرباس و بویینگ برای اخذ مجوز اوفک، ادامه مکاتبات بین ایرلاین‌های ایران و اف ای آمریکا و ... از مهمترین اخبار حوزه هوایی در هفته ای که گذشت بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه  و شهرسازی، مهمترین اخبار حوزه هوایی در هفته ای که گذشت به شرح زیر است:

 

علی عابدزاده رییس سازمان هواپیمایی کشوری(خبر کامل در اینجا بخوانید)

ارتباطات مالی و دریافت مجوز "او فک" تا حدودی روند کار را کند کرده است به طوری که هم اکنون در پرداخت ها مشکل داریم و باید به شکلی از طریق سیستم بانکی برطرف شود

اطلاعاتی که به صورت رسمی داریم حاکی از آن است که  هم شرکت های هواپیمایی ایرباس و  هم بوئینگ در پی دریافت مجوز برای فروش هواپیما به ایران هستند  و هیچ گونه علامت منفی تاکنون ارسال نشده است.

در مجموع برای حمل و نقل صنعت هوایی نکات مثبت زیادی وجود دارد و روزنه امیدی برای صنعت هوایی کشور آغاز شده است

حسین اسفندیاری قائم‌مقام مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها (خبر کامل در اینجا بخوانید)

زیر ساخت های فرودگاه امام برای انتقال پروازهای داخلی فرودگاه مهرآباد به این فرودگاه هنوز آماده نیست و امکان اجرایی شدن این طرح طی بیست سال آینده و با تکمیل زیرساخت های فرودگاه امام ممکن است.

نوع خدمات و نرخ پروازها از فرودگاه مهرآباد باید متفاوت باشد و از فرودگاه مهرآباد باید برای مشتریان خاص، ایرلاین های خاص و اهداف خاص  استفاده شود آن هم با یک سقف مشخص حمل و نقل مسافر.

به طور کلی در اهداف کلی فرودگاه های بزرگ دنیا است که شهرهای بزرگی که صاحب دو یا چند فرودگاه هستند یک فرودگاه معمولا بار عمده ای از پروازها را به دوش می کشد و فرودگاه دیگر برای اهداف خاص و پروازهای تجاری مورد استفاده قرار می گیرد

محمدرضا رضايی كوچی رئيس كميسيون عمران مجلس (خبر کامل در اینجا بخوانید)

مجلس مصمم به پيشبرد اهداف شهر فرودگاهی است و به همين دليل است كه كميسيون عمران اولين پروژه بازديد خود را در دوره جديد به فرودگاه امام خمينی اختصاص داد.

بايد با حمایت‌های دولت و مجلس و تقويت بخش خصوصی برای پيشبرد پروژه‌های كند اين مجموعه همت كنيم. وزارت راه و شهرسازی با اعتبارات محدود به تنهایی نمی‌تواند این کار را انجام دهد باید وزرای اقتصاد، صنایع و... به طور دائم به این پروژه کمک کنند.

به مسئولان فرودگاه امام قول داد كه اعتبارات لازم براي تكميل طرح توسعه‌ای شهر فرودگاهي داده شود.

عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی (خبر کامل در اینجا بخوانید)

در حاضر ۱۶ پرواز انجام میشود که توافق کردیم با سفری که مسوولان حمل و نقل آذربایجان به تهران خواهند داشت قرارداد افزایش تعداد پروازها میان دو کشور بسته شود و احتمالا این تعداد به ۲۸ پرواز خواهد رسید.

سعداله وطن‌خواه مدیرکل جدید فرودگاه‌های استان مازندران (خبر کامل در اینجا بخوانید)

درآمد حال حاضر فرودگاه‌های استان مازندران  ۳۷ میلیارد ریال است و طبق برنامه‌ریزی‌هایی که داریم٬ این میزان درآمد طی دو سال آینده به دو برابر افزایش می‌یابد 

تامین ایمنی پروازها منوط به تملک اراضی و توسعه فرودگاه مساعدت و همکاری مقامات استانی را می طلبد و با توجه به محدودیت منابع مالی شرکت فرودگاه‌ها٬ برای تملک اراضی فرودگاه‌های این استان که یک پروژه ملی محسوب می‌شود٬ نیاز به کمک و همراهی مسئولان استانی داریم.

در فرودگاه ساری زیرساخت‌های ترمینال و فضا برای آن کم است و باید به دو برابر افزایش یابد که این نیاز به تعاملات استانی و مساعدت مقامات محلی و استانی دارد.

مصطفی صفائی مدیر کل فرودگاه‌های استان آذربایجان شرقی (خبر کامل در اینجا بخوانید)

حضور هیات سرمایه‌گذاری از کشور ایتالیا در تبریز برای مطالعه طرح ساخت ترمینال بین‌المللی۲۰ هزار مترمربعی صورت گرفته است.

قرار است ایتالیایی‌ها در طراحی‌های ترمینال تبریز الهامی از اماکن تاریخی شهر بگیرند و از قدمت و معماری شهر تبریز استفاده شود.

به منظور تبدیل تفاهم‌نامه به قرارداد حتما باید این بازدید انجام می‌شد و  بر همین اساس به زودی طرح اولیه از سوی ایتالیایی‌ها آماده و سپس قرارداد نهایی انجام می‌شود.

ساخت ترمینال جدید ظرفیت اعزام و پذیرش مسافر فرودگاه تبریز را تقریبا دو برابر می‌کند.

محمود نویدی مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(خبر کامل در اینجا بخوانید)

برای اینکه فرودگاه امام در دنیا حرفی برای گفتن داشته باشد به جابه جایی ۳۰ میلیون مسافر در سال نیازمند است که این هدف اعتبار ۱۵ هزار میلیارد تومانی را می‌طلبد.

در دور جدید دولت و مجلس به اهمیت فرودگاه پی برده‌اند و حضور بیش از نیمی از اعضای کمیسیون عمران در جلسه امروز موید همین موضوع است. بر همین اساس انتظار داریم با پشتیبانی و فراهم کردن زیرساخت‌های قانونی که از سوی مجلس برای ما فراهم می‌شود دستمان برای حل و فصل مشکلات باز شود.

نظر شما