شناسهٔ خبر: 2615 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مظاهریان در گفت‌وگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی تشریح کرد:

جزئیات همایش «سياست‌های توسعه مسكن در ايران»

حامد مظاهریان معاون وزیر راه و شهرسازی جزئیات همايش «سياست‌های توسعه مسكن در ايران» را تشریح کرد.

حامد مظاهریان در گفت‌و‌گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با بیان این‌که همايش «سياست‌های توسعه مسكن  در ايران» روزهای ۲۴ و ۲۵ آذرماه سال جاری در تالار شهید چمران دانشکده فنی دانشگاه تهران برگزار می‌شود، اظهار کرد: مسکن یکی از مهم‌ترین نیازهای اساسی انسان‌ها در هر جامعه است و دولت‌ها باید اقدامات و سیاستگذاری‌های لازم را در جهت تامین مسکن خانوار‌ها به عمل آورند؛ در این راستا وزارت راه و شهرسازی به عنوان متولی بخش مسکن، با برگزاری همایش سیاست‌های توسعه مسکن، سعی دارد از نقطه نظرات و دیدگاه‌های کار‌شناسان، متخصصان و پژوهشگران و مدیران بخش خصوصی و دولتی در حوزه مسکن بهره‌مند شود و از آن‌ها در جهت تدوین بهینه سیاست‌ها و برنامه‌های اجرایی در این حوزه استفاده کند. 

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: با توجه به موضوع و هدف این همایش، طیف وسیعی از مخاطبان به ویژه سیاست‌گذاران، انبوه سازان، سرمایه‌گذاران، اساتید و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها، پژوهشگران و محققان حوزه مسکن، دانشجویان و سایر فعالان می‌توانند از همایش بهره ببردند. 

هفت محور اصلی همایش

وی اقتصاد مسکن، توسعه درونی یا بیرونی (بهسازی و نوسازی شهری، شهرهای جدید)، سیاست اجتماعی (مسکن کم درآمد‌ها، ابعاد اجتماعی مسکن، مسکن مهر)، معماری و شهرسازی، تامین مالی مسکن، فناوری ساختمان و مسکن روستایی را هفت محور «چهاردهمین همایش سیاست‌های توسعه مسکن در ایران» نام برد و گفت: همچنین در پنج کارگاه آموزشی طرح جامع مسکن، سکونتگاه‌های غیر رسمی، بخش ویژه مدیران کل و مسکن استان‌ها، روش‌های تامین مالی مسکن و فناوری ساختمان به بررسی تخصصی برخی از مسائل مربوط به حوزه مسکن پرداخته می‌شود. 

مظاهریان از راه‌اندازی سایت مخصوص اطلاع‌رسانی همایش مذکور به نشانی www.hamayeshmaskan.com خبر داد و گفت: در ابتدا اطلاع‌رسانی‌های لازم برای برگزاری مجدد این همایش از طریق سایت‌های خبری و روزنامه‌های کثیرالانتشار صورت پذیرفت. همچنین در سایت وزارت راه و شهرسازی و سایت معاونت مسکن و ساختمان اطلاعیه‌های مربوطه قرار داده شد، ضمن این‌که جزئیات بیشتر و اخبار تکمیلی به منظور اطلاع‌رسانی دقیق‌تر از طریق سامانه یادشده قابل مشاهده است. 

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: با توجه به برگزاری موفق ۱۳ دوره همایش قبلی و استقبال مناسب مخاطبان از آن در این دوره و همچنین دریافت تعداد قابل ملاحظه‌ای مقاله، به منظور بهره‌مندی مستمر از نظرات صاحب‌نظران و فعالان حوزه مسکن، در سال‌های آینده نیز این همایش در اواسط مهر ماه هر سال همزمان با هفته اسکان بشر برگزار خواهد شد. 

مظاهریان در بخش دیگری از اظهاراتش به تاریخچه برگزاری «چهاردهمین همایش سیاست‌های توسعه مسکن در ایران» اشاره کرد و افزود: اولین سمینار سیاست‌های توسعه مسکن در ایران در سال ۱۳۷۳ برگزار و مجموعا در ۱۳ دوره (تا سال ۱۳۸۷) به صورت منظم ادامه یافت. پس از وقفه‌ای ۶ ساله در برگزاری این همایش، معاونت مسکن و ساختمان تصمیم به برگزاری آن گرفت و دفتر برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن شرایط لازم را برای برگزاری چهاردهمین همایش سیاست‌های توسعه مسکن در ایران فراهم کرد./

نظر شما