شناسهٔ خبر: 26155 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون حمل و نقل و پایانه‌های استان همدان عنوان کرد:

الزام کلیه رانندگان وانت بارهای برون شهری به دریافت کارت هوشمند

وانت بار معاون حمل و نقل و پایانه‌های استان همدان گفت: کنترل مدارک بارنامه وانت بارها از یکم آبان ماه امسال انجام خواهد شد و رانندگان وانت بارهای برون شهری ملزوم به دریافت کارت هوشمند هستند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های استان همدان، مصطفی پناهنده معاون حمل و نقل و پایانه‌های استان در جمع روسای هیات مدیره انجمن صنفی شرکت‌های حمل و نقل کالای شهرستان‌های همدان، هدف از تشکیل این جلسه را بیان مفاد دستورالعمل ساماندهی تردد وانت بارها در مسیرهای برون شهری خواند و گفت: به منظور ایجاد انتظام در نحوه بهره‌برداری و ارتقای سطح ایمنی جاده‌ها تردد ناوگان وانت بار در مسیرهای برون شهری ساماندهی می‌شوند.

وی با بیان اینکه با افزایش تقاضا برای استفاده از ناوگان وانت بارها مواجه هستیم، افزود: حمل و تخلیه آسان، پایین بودن کرایه حمل، سرعت بارگیری بالا و خلاء مقررات لازم الاجرا جهت کنترل و جابه جائی بار از دلایل افزایش تقاضا برای استفاده از وانت بارهاست.

وی ضمن تاکید بر لزوم آشنائی رانندگان وانت بارها با قوانین حمل و نقل جاده‌ای کالا، تصریح کرد: آشنائی رانندگان وانت بارها باعث افزایش کارایی و ایمنی بیشتر در بخش حمل و نقل جاده‌ای، جلوگیری از تخلفات و خطرات ناشی از ناآگاهی از قوانین مربوطه می‌شود.

معاون حمل و نقل و پایانه‌های استان همدان گفت: ساماندهی وانت بارهای برون شهری از سنوات گذشته در دستور کار سازمان راهداری قرار گرفته و انتظار می‌رود سایر ادارات و ارگان‌های مرتبط همکاری لازم در جهت رفع موانع و مشکلات موجود در این دستورالعمل را داشته باشند.

پناهنده افزود: باید در راستای اطلاع رسانی شرایط حمل بار توسط وانت بارها نسبت به تهیه بروشور و نصب بنر در مسیر تردد این ناوگان‌ها و در محل پاسگاه‌های پلیس راه، محل انجمن‌های صنفی و دفاتر شرکت‌های حمل و نقل تحت پوشش اقدام کرد.

وی بیان کرد: همچنین به منظور تسریع در روند ثبت و شناسایی وانت بارها، سازمان حمل و نقل بار شهرداری نسبت به هدایت رانندگان وانت بار تحت پوشش انجمن‌های صنفی رانندگان، جهت ثبت نام و دریافت کارت هوشمند راننده و ناوگان اقدام کنند.

وی از کنترل مدارک بارنامه وانت بارها از یکم آبان ماه امسال خبر داد و گفت: پلیس راه ضمن کنترل، رانندگان وانت بارهای فاقد کارت هوشمند را جهت دریافت کارت‌های هوشمند راننده و ناوگان به انجمن‌های صنفی رانندگان هدایت کنند.

معاون حمل و نقل و پایانه‌های استان همدان اعلام کرد: در خصوص کاهش هزینه‌های مربوط به دریافت کارت هوشمند رانندگانی که دارای دفترچه کار از سازمان حمل و نقل بار شهرداری می‌باشند و قبلا مدارک مربوطه از ادارات ذیربط اخذ شده است، پیگیری‌های لازم از طریق این اداره کل صورت گیرد.

پناهنده افزود: همچنین در راستای تشویق رانندگان وانت بارها و تسهیل در دریافت کارت هوشمند تدابیری اتخاذ شده تا رانندگان آسان‌تر به این مهم دست یابند. 

نظر شما