شناسهٔ خبر: 26183 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

نورزاد اعلام کرد:

گشایش اعتبارات اسنادی راه آهن تهران- قم- اصفهان/ تاکید بر حل معارض طبیعی و حقیقی در بخشی از مسیر

نورزاد معاون وزیر راه و شهرسازی با اعلام خبر گشایش اعتبارات اسنادی راه‌آهن تهران-قم-اصفهان، از پیشرفت فیزیکی قطعه قم تا اصفهان با زیرسازی ۷۰ درصد خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری ورات راه و شهرسازی، علی نورزاد در حاشیه بازدید وزیر راه و شهرسازی از پروژه راه‌آهن سریع‌السیر تهران - قم - اصفهان، اظهار داشت: اعتبارات اسنادی راه‌آهن تهران- قم- اصفهان گشایش یافته و هم‌اکنون این پروژه در ۲ فاز تهران - قم - اصفهان فعال است.

وی با بیان اینکه این پروژه اولین پروژه قطار سریع‌السیر در کشور است و پیمانکار در محل اجرا مستقر شده است، گفت: قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) به عنوان پیمانکار این پروژه با مشارکت یک شرکت چینی که اعتبار اسنادی LC را آورده در این پروژه فعال هستند.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل با اعلام اینکه در بخش قم تا اصفهان زیرسازی ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، گفت: در بخش تهران تا قم در مرحله فاز صفر مطالعاتی است.

وی با اشاره به اینکه شرکت آزمایشگاه‌ها در این پروژه مستقر شده است، اظهار داشت: برنامه‌ریزی می‌کنیم که در فرودگاه امام خمینی (ره) ایستگاه قطار وجود داشته باشد تا مسافران بتوانند برای تردد به این فرودگاه از آن استفاده کنند.

نورزاد به وجود معارض در بخشی از زمین های این پروژه اشاره کرد و افزود: در بخشی از این مسیر از کیلومتر ۲۰۹ به بعد در ۳۵ کیلومتر مشکل تملک اراضی در منطقه اصفهان وجود دارد که ۹ کیلومتر آن منابع طبیعی است.

معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص جانمایی ایستگاه های قطار در این پروژه، گفت: برای تعیین موقعیت ایستگاه اصفهان و عبور به سمت شیراز مطالعاتی قبلاً در شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل انجام شده بود.

نظر شما