شناسهٔ خبر: 26194 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

ایزدی در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی:

تعریف سه دسته پروژه بازآفرینی برای بافت‌های شهری قم/ توسعه افقی شهر قم به پایان رسیده است/ با تاسیس دفتر محلی نوسازی بافت تاریخی کلید خورد

محمد سعید ایزدی معاون وزیر راه و شهرسازی از تعریف سه دسته پروژه برای سکونتگاه‌های غیررسمی، بافت تاریخی و بافت میانی شهر حدفاصل ایستگاه راه‌آهن تا مجموعه حرم حضرت معصومه (س) در شهر قم خبر داد و گفت: پروژه‌های اولویت دار برای بازآفرینی سکونتگاه‌های غیررسمی در خلال سفر وزیر راه و شهرسازی به استان قم ابلاغ شد.

 ایزدی در حاشیه سفر یک روزه وزیر راه و شهرسازی به شهر قم با اشاره به پروژه‌های تعریف شده برای بافت های فرسوده شهر قم به خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: طبق جلسات و مباحث مطرح شده، پروژه‌های متعددی در سه بخش شامل سکونتگاه‌های غیررسمی، بافت تاریخی و محدوده ایستگاه راه آهن تا مجموعه حرم حضرت معصومه (س) و بافت های میانی شهر به دست اجرا سپرده می‌شود.

وی افزود: در جلساتی که امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی برگزار شد پروژه‌های واقع در سکونتگاه‌های غیررسمی که بودجه آنها از طریق بودجه ابلاغی و منابع داخلی شرکت عمران و بهسازی شهر در حال برنامه‌ریزی است و در ستاد بازآفرینی شهری نیز تعریف شده، به عنوان پروژه‌های در اولویت ابلاغ شد.

مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری با اشاره به پروژه‌های تعریف شده در محدوده تاریخی قم گفت: این پروژه ها شامل گذر خان تا امتداد بیت امام و از سوی دیگر مجموعه بازار و محلات هدف در محدوده باغ پنبه است که تاسیس دفتر محلی با خرید خانه تاریخی لاجوردی انجام و خدمات نوسازی محله شروع شده است.

ایزدی از اجرای بخش سوم پروژه ها در محدوده حد فاصل ایستگاه راه آهن تا مجموعه حرم حضرت معصومه (س) و ادامه آن تا بافت میانی شهر خبر داد و گفت: قرار شد با برگزاری مسابقه و پشتوانه ۴۸ هکتاری پردیسان با تکیه بر مشارکت شهرداری ها، بخش خصوصی و مردم، نوسازی این بخش نیز اجرا شود. وی تاکید کرد پروژه‌های نوسازی قم از طریق تسهیلات و اعتبارات صندوق یکم و وام نوسازی حمایت می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر جایگاه جهان شهری قم خاطرنشان کرد: توسعه افقی شهر قم به پایان رسیده است و زین پس باید به ارتقای کیفیت اندیشید که این اتفاق با استفاده از سیاست بازآفرینی شهری که در صدر برنامه های وزارت راه و شهرسازی قرار دارد، انجام می‌شود.

نظر شما