شناسهٔ خبر: 26214 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

ابراهیم ایدنی خبر داد:

بندر شهید رجایی میزبان سرویس جدید کشتی لاینر کره/ بارگیری هزار و ۴۲۱ TEU کانتینر توسط هایوندای گلوری

کشتی لاینر مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان ضمن اعلام خبر راه اندازی سرویس جدید خط کشتیرانی لاینر کره ای هایوندای در بزرگترین بندر بازرگانی ایران، گفت: پس از اجرایی شدن برجام، ۱۴ شرکت کشتیرانی لاینر به بندر شهید رجایی بازگشته اند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان ضمن اعلام خبر راه اندازی سرویس جدید خط کشتیرانی لاینر کره ای هایوندای در بزرگترین بندر بازرگانی ایران، گفت: پس از اجرایی شدن برجام، ۱۴ شرکت کشتیرانی لاینر به بندر شهید رجایی بازگشته اند.

ابراهیم ایدنی گفته است: کشتی کانتینر بر "هایوندای گلوری" (GLORI HYUNDAI)کره جنوبی با ظرفیت حمل چهار هزار و ۸۰۰ کانتینر، در اسکله ۵ ترمینال یک بندر شهید رجایی پهلو گرفت.

وی افزود : این کشتی متعلق به سرویس CME به عنوان زیرمجموعه شرکت معتبر کشتیرانی هایوندای(HYUNDAI) از جمله ۱۰ خط کشتیرانی بزرگ  جهان است و چهاردهمین خط مستقیم کانتینری (لاینر) محسوب می شود که پس از برجام به بندر شهید رجایی بازگشته است.

ایدنی بیان کرد: "هایوندای گلوری" ۹۹۵ TEU کانتینر وارداتی را تخلیه و یکهزار و ۴۲۱ TEU کانتینر را بارگیری کرد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان مبدأ این کشتی را بنادر کشور چین و مقصد بعدی آن را بندر سنگاپور اعلام کرد و گفت : این خط کشتیرانی از این پس با دو سرویس هفتگی ۴ هزار TEU کانتینر را در بندر شهید رجایی تخلیه و بارگیری می کند.

وی استفاده از بازار ۸۰ میلیونی ایران و کوتاه بودن ۷۰ کیلومتری مسیر بندر شهید رجایی در تنگه هرمز نسبت به بنادر دیگر کشورها را از جمله جذابیت هایی دانست که خطوط کانتینری بین المللی تمایل دارند با حضور در بندر شهید رجایی از آن بهره مند شوند.

ایدنی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون، ۶۸۰ هزار TEU کانتینر در بندر شهید رجایی جابجا شده که ۲۷ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: در پی بازگشت خطوط مستقیم کشتیرانی های بین المللی به بندر شهید رجایی پس از اجرایی شدن برجام، کالاها دو هفته زودتر در چرخه حمل و نقل دریایی جابجا شده اند.

به گزارش واحد اطلاعات و اخبار روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، این مقام مسئول گفت : با افزایش تعاملات بین المللی، عرضه و تقاضا و اشتغال در بخش فعالیت های اقتصادی دریا محور افزایش یافته و دست بنادر واسطه از چرخه تبادلات تجاری بین المللی ایران کوتاه شده است.

نظر شما