شناسهٔ خبر: 26227 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

سعدالله عبداللهی خبر داد:

شاخص‌های عملکردی مرکز HSE بندر امام خمینی ممیزی گردید/ سرمایه‌گذاری برای ارتقای سطح شاخص های ایمنی، بهداشت و محیط زیست

بندر امام خميني (ره) مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) با اعلام اینکه شاخص های بیست و دو گانه ابلاغی سازمان بنادر و دریانوردی با محوریت شاخص های ایمنی و بهداشت حرفه ای و محیط زیست با حضور ممیزان سازمان بنادر و دریانوردی ممیزی قرار گرفت، گفت: باید به دنبال راهکارهای اثر بخشی این ممیزی ها باشیم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،سعدالله عبداللهی طی نشست افتتاحیه این دور ممیزی، که با حضور مدیر کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان و جمعی از اعضای شورای اداری این اداره کل برگزار شد، با اشاره به اهمیت و جایگاه حوزه بهداشت، ایمنی و محیط زیست در این بندر بزرگ تجاری کشور، تصریح کرد: صرف منابع مالی برای این حوزه نباید هزینه تلقی شود و این امر در واقع نوعی سرمایه گذاری برای حفظ منابع انسانی که خود سرمایه ای بس گرانقدر برای سازمان محسوب  می شود، است.

وی ادامه داد:این اداره کل آمادگی دارد به منظور تثبیت و ارتقای سطح شاخص های ایمنی، بهداشت و محیط زیست  در همه ی بخش های آن، سرمایه گذاری لازم را به عمل آورد.

 مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) با اشاره به مزایای ممیزی های ادواری، اظهار داشت: در جریان این ممیزی ها، صرف یافتن عدم انطباق ها مهم نیست، بلکه علاوه بر آن با ارائه ی راهکارهای ریشه ای می باید درصدد حل مشکلات احتمالی و یافتن راه حل منطقی برای رفع آن نیز باشیم تا این ممیزها اثر بخشی خود را در جریان کار روزمره و ارتقای سطح کیفی محیط کار نشان دهد.

 عبداللهی، دانش افزایی و  جدیت در پیاده سازی شاخص ها و استانداردهای بهداشتی، ایمنی و زیست محیطی را  وظیفه و رسالت خطیری برشمرد که متوجه تمامی افراد فعال در این حوزه است.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) افزود: ناآگاهی و غفلت از اهمیت مبحث بهداشت و ایمنی منجر به بی مبالاتی و رفتارهای سهل انگارانه می شود، لذا ضرورت آموزش و تشویق به افزایش آگاهی و رعایت این الزامات برای نیروهای شاغل اهمیت به سزایی دارد.

به گزارش روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی کشورمان، در جریان این دوره ی ممیزی، تیم ممیزی سازمان بنادر و دریانوردی،  عملکرد اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان را در شاخص ها و الزامات ایمنی و بهداشت حرفه ای  و محیط زیستی مورد بررسی قرار داد. این شاخص ها مشتمل بر زیر شاخص های متعددی از جمله آموزش، اهداف و برنامه، مطالعات و تحقیقات، کمیته های HSE، سرانه ی اعتبار تخصیصی HSE، سلامت شاغلین، سلامت محیط کار، بهداشت مراکز تهیه و توزیع غذا، بهداشت اماکن، آب شرب، ایمنی محیط کار، تجهیزات، ساختمان ها و ایمنی نیروی انسانی، محوطه ها و حوادث و کنترل ریسک می باشد.

یادآور می شود ممیزی شاخص های بیست و دو گانه ابلاغی سازمان بنادر و دریانوردی با محوریت شاخص های ایمنی، بهداشت حرفه ای و محیط زیست برابر با استانداردهای OHSAS١٨٠٠ و ISO١٤٠٠١  در تمامی بخش های این مجتمع بندری به منظور تدوین گزارش جامع از عملکرد این اداره کل انجام شده است.

نظر شما