شناسهٔ خبر: 26248 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

ساردوبی از پروژه‌های افتتاحی در هفته دولت گفت؛

افتتاح ۱۵۸۲ واحد مسکن مهر کرمان جنوبی در هفته دولت/ افتتاح دو بیمارستان با اعتبار ۱۵ میلیارد تومان/ وجود ۱۵۰۰ واحد مسکن مهر بدون متقاضی/ اقدامات انجام شده برای بازآفرینی شهری استان

محمد ساردویی مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان جنوبی گفت: در کل در استان ۶ هزار و ۴۲۲ واحد مسکن مهر داریم که از این تعداد ۲ هزار و ۶۴۱ واحد تحویل متقاضیان داده‌شده و ۱۵۸۲ واحد هم علاوه بر این واحدها در هفته دولت قابل‌افتتاح هستند.

محمد ساردویی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، درباره آخرین وضعیت پرونده مسکن مهر استان کرمان جنوبی گفت: کلاً در استان ۶ هزار و ۴۲۲ واحد در استان مسکن مهر داریم که از این تعداد ۲ هزار و ۶۴۱ واحد تحویل متقاضیان داده‌شده و ۱۵۸۲ واحد هم علاوه بر این واحدها در هفته دولت قابل‌افتتاح هستند.

وی با اشاره به مشکلات مسکن مهر استان گفت: حدود ۱۵۰۰ واحد مسکن مهر در سطح استان بدون متقاضی هستند و ما برای رفع این مشکل به بسیاری از ارگان‌ها مراجعه کردیم، اما نتیجه‌ای نداشت.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان جنوبی ادامه داد: برنامه ما برای پرونده مسکن مهر استان این‌ است که تا آخر سال ۹۵ به اتمام برسد.

ساردویی افزود: مانند بقیه استان‌ها، مشکلات زیرساختی در مسکن مهر هم گریبان‌گیر ما هم بوده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان جنوبی در خصوص تأسیسات روبنایی مسکن مهر گفت: در ماه رمضان، یک باب مسجد با زیربنای حدود ۳۰۰ مترمربع با صرف دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار، در سایت مسکن سیلوی جیرفت احداث و تجهیز شد.

وی یادآور شد: سوله ورزشی، خانه سالمندان، درمانگاه، سرای محله، خانه بهداشت ازجمله طرح‌های موردنیاز محلات شناسایی‌شده است که پس از تصویب ستاد ملی توانمندسازی سکونتگاه‌های غیررسمی، جهت اجرا توسط دستگاه‌های مربوط اعلام می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان جنوبی درباره وضعیت بافت‌های فرسوده و بازآفرینی شهری استان گفت: در حال حاضر دو شهرستان جیرفت و کهنوج در برنامه کاری قرار دارند که از قدیمی‌ترین شهرستان‌های استان محسوب می‌شوند.

وی ادامه داد: در شهرستان کهنوج ۹ منطقه را شناسایی کردیم که ۵ مورد آنها در ستاد بازآفرینی استانی تائید و طرح‌های آن‌ها آماده‌شده است. در طول سال هم با فرماندار و مقامات مرتبط جلساتی در خصوص بازآفرینی داشتیم که به آن‌ها گوشزد کردیم تا اعتبار برای طرح‌های بازآفرینی اختصاص بدهند.

سار دویی اشاره به سکونتگاه‌های غیررسمی استان کرد و گفت: فقط یک سکونتگاه غیررسمی داریم که در محله حسین‌آباد جیرفت است و برای رفع این مشکل در طرح بازآفرینی به این موردتوجه شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان جنوبی افزود: در شهرستان کهنوج ۵ محله برای وجود سکونتگاه‌های غیررسمی تائید شده است. برای رفع این مشکل جلساتی با فرماندار این شهرستان گذاشته شده و قرار شد اعتباراتی برای طرح‌های پیشنهادی این استان اختصاص دهند.

ساردویی ادامه داد: این محله‌ها جهت پرداخت تسهیلات در اولویت قرارگرفته و ساکنان متقاضی دارای شرایط می‌توانند از تسهیلات بهره‌مند شوند.

وی درباره پروژه‌های قابل‌افتتاح در هفته دولت گفت: در بخش راه ۷۶ پروژه با اعتبار بیش از ۱۴۳ میلیارد ریال داریم و همین‌طور در بخش مسکن چهار پروژه مسکنی داریم که شامل افتتاح دو بیمارستان بااعتبار ۱۵ میلیارد تومان است.

نظر شما