شناسهٔ خبر: 26282 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیر پروژه توسعه یکپارچه فضایی در استان سیستان و بلوچستان اعلام کرد:

تهیه طرح توسعه یکپارچه فضایی در پنج شهر استان سیستان و بلوچستان آغاز شد/ ایجاد هماهنگی بین‌دستگاهی، هدف اصلی طرح توسعه یکپارچه فضایی

فرزین فردمنش مدیر پروژه توسعه یکپارچه فضایی در استان سیستان و بلوچستان عدم برخورداری از جنبه فیزیکی طرح‌ها را یکی از مشکلات اصلی در اجرای پروژه‌های توسعه شهری خواند و گفت: سعی می‌کنیم از این پس شاهد کاهش ناهماهنگی بین دستگاه‌های مرتبط در اجرای پروژه‌ها و تقویت روابط به عنوان مهمترین تأثیر پس از اجرای این طرح باشیم.

فرزین فردمنش در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درخصوص تهیه طرح توسعه یکپارچه فضایی در کشور اعلام کرد: هم‌اکنون تهیه طرح توسعه یکپارچه فضایی را در پنج شهر زاهدان، زابل، چابهار، کنارک و ایرانشهر در استان سیستان و بلوچستان آغاز کرده و قصد داریم در صورت موفقیت این طرح را به سایر شهرهای کشور نیز تعمیم دهیم.

فردمنش در ادامه افزود: درحال حاضر نظام بودجه‌ریزی، برنامه‌ریزی و طرح‌های کالبدی پروژه‌ها در کشور از سوی دو ارگان وزارت راه و شهرسازی و سازمان برنامه و بودجه تنظیم می‌شود که با توجه به تجارب موجود دارای کاستی‌های بسیاری است.

مشاور شرکت عمران و بهسازی شهری ایران در این خصوص خاطرنشان کرد: ما جنبه کالبدی را در طرح‌ها مشخص می‌کنیم ولی متأسفانه فکر بودجه، برنامه اجرایی، ارزیابی اقتصادی و جنبه‌های اجتماعی آن را نمی‌کنیم. در حقیقت این برنامه‌ها به زمین متصل نیست و جنبه فیزیکی ندارند به همین دلیل دارای مشکلات فراوان بوده و به گونه‌ای صحیح اجرا نمی‌شوند.

مدیر پروژه توسعه یکپارچه فضایی در استان سیستان و بلوچستان همچنین افزود: امید داریم با اجرای این طرح کاستی‌های موجود در نظام را با همکاری سازنده دستگاه‌های دیگر عضو ستاد ملی بازآفرینی مقداری کاهش داده و در این مسیر به جهت جلو گام برداریم.

فردمنش در بخش دیگری از سخنانش طرح توسعه یکپارچه فضایی را طرحی کلیدی و نوآورانه خواند و اظهار کرد: در اجرای این طرح تمرین می‌کنیم به اقداماتی مانند بودجه، پایش، مسائلی که معمولا در طرح‌های بازآفرینی شهری ضرورت دارد و کمتر به آنها توجه می‌شود، توجه بیشتری کنیم.

وی در پایان گفت: سعی می‌کنیم کاهش ناهماهنگی بین دستگاه‌های مرتبط در اجرای پروژه‌ها و تقویت روابط را به عنوان مهمترین تأثیر پس از اجرای این طرح شاهد باشیم./

نظر شما