شناسهٔ خبر: 26294 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین:

معرفی برترین نماهای ساختمان‌های مسکونی استان قزوین

محسن اسماعیلی مدیر شهرسازی و معماری استان قزوين مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: بر اساس مصوبه کمیته سیما و منظر شهری مسابقه نمای برتر برای ساختمان‌های مسکونی با تراکم ۳ – ۵ طبقه در نیمه دوم امسال در استان قزوین برگزار خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، محسن اسماعیلی با اعلام این خبر گفت: جلسه کمیته ارتقای کیفی سیما و منظر شهری استان قزوین با حضور اعضای کمیته سیما و منظر شهری و مجمع فعالان سیما و منظر شهری، برگزار شد.

اسماعیلی افزود: در این جلسه تصمیم این مدیریت جهت برگزاری مسابقه نمای برتر مسکونی با تراکم ۳ – ۵ طبقه  در نیمه دوم امسال، در جلسه مطرح و نظرات و پیشنهادات اعضا مبنی بر نحوه فراخوان و گستره شرکت کنندگان، انتخاب هیئت داوران و نیز استفاده از تجربه‌های برگزار شده در سطح ملی جهت برگزاری هر چه بهتر این مسابقه مورد بررسی قرار گرفت.

 وی بیان کرد: مقرر شد کمیته‌ای تخصصی زیرمجموعه کمیته سیما ومنظر جهت برنامه ریزی و برگزاری این مسابقه با مشارکت مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی، معاون معماری وشهرسازی شهرداری قزوین، نماینده دفتر فنی استانداری قزوین، نماینده دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) و نماینده اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی تشکیل شود.

در ادامه فاطمه اسماعیلی سرپرست اداره معماری، طراحی شهری و بافت‌های واجد ارزش در خصوص هدف از برگزاری جلسه گفت: ارائه گزارشی از روند اقدامات انجام شده در دبیرخانه کمیته سیما و منظر شهری مبنی بر تشکیل ۹ جلسه کارگروه تدوین ضوابط و مقررات جهت تدوین پیش نویس دستورالعمل ضوابط نما و منظر شهری از جمله موارد طرح شده در جلسه بود.

اسماعیلی افزود: با بررسی ضوابط و مقررات ملاک عمل در شهرهایی مانند اصفهان، رشت و تهران، مصوبات شورایعالی شهرسازی و معماری ایران، نمونه‌هایی از نماهای اجرا شده در سطح ملی و جهانی تهیه و تدوین شده است.

نظر شما