شناسهٔ خبر: 26297 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین:

ارتقای حقوق شهروندی، مهمترین هدف ستاد بازآفرینی استان قزوین

جلسه مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: هدف ستاد بازآفرینی شهری، بازیابی هویت و ایجاد ارزش، ارتقای حقوق شهروندی با کمک ایجاد مدیریت یکپارچه، مشارکت دستگاه‌ها و با تقویت مشارکت مردمی است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، محسن اسماعیلی با بیان این موضوع گفت: با توجه به سند ملی راهبردی که بر اساس آن بحث‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی نیز به مقوله بازآفرینی وارد شده است این موضوع صرفا جنبه ی کالبدی نداشته و می‌کوشد توانبخشی را در همه ابعاد ایجاد نماید.

اسماعیلی درباره دستور کارهای این جلسه افزود: این جلسه با محوریت ارائه گزارشی از وضعیت جمعیتی و مهاجرت در استان توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، ارائه گزارش وضعیت ساخت و ساز مسکن در بافت‌های فرسوده توسط انجمن صنفی انبوه سازان مسکن استان و همچنین ارائه گزارش برگزاری جلسات ستادهای شهرستانی و کارگروه‌های تخصصی و بررسی مصوبات تشکیل شد.

 در ادامه رییس اداره عمران و بهسازی اداره کل راه و شهرسازی نیز درباره مصوبات جلسه ستاد بازآفرینی استان گفت: تاکید بر فعالیت سایر ستادهای شهرستانی و پیگیری علت عدم برگزرای جلسات در برخی از شهرستان‌ها، تشکیل کارگروهای فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و عمرانی و استفاده از توانایی بخش خصوصی و تسهیل زمینه سرمایه گذاری در بافت‌های نارکارآمد به ویژه در مورد مرمت و احیای خانه‌های تاریخی از جمله موارد مورد تاکید در جلسه بود.

رافع ناصری فر در ادامه افزود: پیگیری راه اندازی دفاتر تسهیل‌گری در مناطق هدف بازآفرینی توسط اداره کل راه و شهرسازی استان، تصویب مرحله اول مطالعات بازآفرینی شهرهای آبیک و اقبالیه نیز از مصوبات این جلسه بودند.

نظر شما