شناسهٔ خبر: 26332 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم:

محور قم - جعفریه تا ۲ سال آینده به بزرگراه تبدیل می‌شود

صبوری مدیرکل راه و شهرسازی استان قم با بیان اینکه محور قم- جعفریه در ۲ سال آینده به بزرگراه تبدیل می‌شود، گفت: مشکل اصلی در اجرا و تکمیل پروژه محور قم- جعفریه کمبود اعتبارات است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قم، حسن صبوری مدیرکل راه و شهرسازی قم با اشاره به اینکه در قم ۲۰۹ کیلومتر آزادراه،۱۹۱ کیلومتر بزرگراه، ۱۷۸ کیلومتر راه اصلی و ۱۵۵ کیلومتر راه فرعی وجود دارد، افزود: در مجموع ۶۰۹ کیلومتر راه‌های شریانی و هزار و ۸۰۴ کیلومتر راه‌های روستایی استان است.

وی با بیان اینکه در سال ۹۴ بیش از ۱۳ پروژه در راه‌های شهری در راستای بهسازی و روکش آسفالت صورت گرفته است، عنوان کرد: در این راستا ۱۱۳ هزار تن آسفالت در اجرای پروژه‌های روکش راه روستایی انجام شده است.

صبوری بهسازی مسیرهای قم - جعفریه، قم - نیزار و جاده قدیم قم - تهران را از جمله مسیرهای بهسازی شده برشمرد و ادامه داد: بهسازی و لکه‌گیری، تعویض آبرو، نصب پل و آبرو در محورهای استان از دیگر اقدامات صورت گرفته در این مدت بوده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم با تاکید براینکه پروژه روکش آسفالت و بهسازی تمام راه‌های استان در سال ۹۵ تکمیل می‌شود، بیان کرد: انجام عملیات در راه‌های استان قم تنها برای قم نیست چراکه قم در محور مواصلاتی ۱۷ استان است از همین رو باید محورهای مناسبی در اختیار مردم قرار گیرد.

وی از افتتاح ۱۱ کیلومتر از محور قم- جعفریه خبرداد و گفت: این محور که به طول ۴۰ کیلومتر در نظر گرفته شده با اعتباری بالغ بر ۱۱ میلیارد تومان در حال انجام است که تاکنون ۲ میلیارد پرداخت شده و ۹ میلیارد تومان از مطالبات پیمانکار پرداخت نشده است.

صبوری با اشاره به اینکه این محور تاکنون ۲۰ دصد پیشرفت فیزیکی داشته است، تصریح کرد: مشکل اصلی در اجرا و تکمیل پروژه محور قم- جعفریه کمبود اعتبارات است و هر آن ممکن است پروژه‌ها به همین دلیل متوقف شوند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم با بیان اینکه محور قم- جعفریه طی ۲ سال آینده به بزرگراه تبدیل می‌شود افزود: با توجه به تردد زیاد در این محور تلاش می‌کنیم این محور به آزادراه تبدیل شود.

نظر شما