شناسهٔ خبر: 26339 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین:

اختصاص ۸۸ هزار تن قیر برای آسفالت محورهای مختلف استان قزوین/ هزینه‌کرد ۱۱ میلیارد تومان اعتبار

حامد مانی فر مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین در همایش فرمانداران و بخشداران استان گفت: همه راه‌های شریانی که به مرکز استان وارد می‌شوند دارای دو مسیر آزادراهی و جاده قدیم هستند که این خود نشاندهنده گستردگی امکانات زیرساختی در حوزه حمل و نقل و البته دشواری‌های مربوط به حفظ و نگهداری این محورهاست.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، حامد مانی‌فر در این نشست با اشاره به اهمیت راه‌های حوزه استحفاظی استان گفت: برای اینکه بتوانیم برآورد مناسبی از کمیت و کیفیت راه‌های ارتباطی خود داشته باشیم باید با استفاده از یک نگاه مقایسه‌ای به موضوعات مختلف بنگریم.

رییس شورای حمل و نقل استان بیان کرد: همه راه‌های شریانی که به مرکز استان وارد می‌شوند دارای دو مسیر آزادراهی و جاده قدیم هستند که این خود نشاندهنده گستردگی امکانات زیرساختی در حوزه حمل و نقل و البته دشواری‌های مربوط به حفظ و نگهداری این محورهاست.

وی افزود: استان قزوین از لحاظ طول راه‌های آزادراه و بزرگراه و همچنین طول روشنایی رتبه سوم در کشور را دارا بوده و هم اکنون در تمام محورهای مواصلاتی استان قزوین کارگاه جاده‌سازی وجود دارد.

مانی‌فر تصریح کرد: همچنین در سال گذشته در شهرستان قزوین ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان در حوزه نگهداری راه اعتبار اختصاص یافته که امسال این اعتبار ۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان برآورد شده که نشان‌دهنده تنها ۱۰ درصد افزایش اعتبار در این زمینه است.

این مسؤول با بیان اینکه طی پنج ماه گذشته سال جاری ۸۸ هزار تن قیر برای آسفالت محورهای مختلف این استان استفاده شده، بیان کرد: در این راستا ۱۱ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین با اشاره به اعتبارات ملی یادآور شد: برای خط‌کشی راه‌های روستایی از اعتبارات ملی استفاده می‌شود.

مانی‌فر بیان کرد: با توجه به اینکه کمبود اعتبار برای انجام پروژه‌ها وجود دارد، تاکنون هیچ پروژه و اقدامی متوقف نشده و تلاش می‌شود پروژه‌ها به اتمام برسد.

نظر شما