شناسهٔ خبر: 2634 - سرویس پربحث‌ترین اخبار
نسخه قابل چاپ

سردار اسکندر مومنی خبر داد:

تلفات رانندگی کاهش یافت / استقرار قرارگاه ترافیکی اربعین در مرز مهران

اسکندر مومنی رئیس پلیس راهور نیروی انتظامی با اشاره به اینکه از سال گذشته تاکنون تلفات رانندگی هزاران نفر کاهش یافته است، گفت: طرح ویژه اربعین در شهر مهران تا زمان بازگشت زائران ادامه دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سردار اسکندر مومنی امروز در رزمایش ترافیکی طرح زمستانی ۱۳۹۳ با اشاره به اینکه با اقدامات انجام شده از سال گذشته تاکنون تلفات رانندگی هزاران نفر کاهش یافته است، گفت: همچنین در این مدت هزاران نفر مصدوم کمتر و هزاران خانواده کمتر داغدار شدند که این بزرگترین افتخار برای ما است.

وی با بیان اینکه امروز طرح زمستانی و طرح ترافیکی ویژه اربعین شروع می شود، به مهر گفت: با توجه استقبال مردم، امسال قرارگاه ترافیکی اربعین را راه‌اندازی کردیم و برای اولین بار در مرز مهران تا زمان بازگشت زائران نیروهای مختلف از پلیس و گروه امداد در آنجا مستقر هستند.

رئیس پلیس راهور نیروی انتظامی با اشاره به استقرار ۳۱ هزار نفر در قالب ۷ هزار تیم در مرز مهران، گفت: طرح زمستانی از امروز در ۲۸ استان کشور و ۱۱۰ گردنه برفگیر آغاز می‌شود که ۲۳۶ هزار نفر از دستگاه های خدمات رسان در این نقاط مستقر هستند.

سردار مومنی افزود: در طرح تابستانی حجم سفر بالا است اما در طرح زمستانی مخاطرات بیشتری در سفرها وجود دارد و شرایط ناپایدار جوی و انسداد می تواند مخاطره ایجاد کند.

وی افزود: ما به عنوان متولیان و امدادگران تامین امنیت باید آمادگی لازم را داشته باشیم، ضمن آنکه از مردم درخواست داریم که سرعت مطمئنه و فاصله طولی را رعایت کنند.

ارائه خدمات رایگان به حوادث ترافیکی

در ادامه امین صابری نیا رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی اظهار داشت: در سال ۹۳ تلفات ناشی از حوادث رانندگی کاهش یافت اما از برنامه پنجم ۱۰ درصد عقب هستیم.

وی افزود: اورژانس در طرح امسال با دو هزار و ۹۶ پایگاه اورژانس پیش بیمارستانی، ۸۶۳ پایگاه اورژانس شهری، یکهزار و ۲۷۳ اورژانس جاده ای و هفت هزار و ۵۰۰ تخت اورژانس بیمارستانی خدمات رسانی می‌کند.

صابری نیا با اشاره به سه هزار آمبولانس اورژانس پیش بیمارستانی، ۵۸ دستگاه اتوبوس آمبولانس و ۱۴ فروند اورژانس هوایی، اظهارداشت: تمهیدات لازم را برای فراخوان نیروها انجام داده‌ایم و بیمارستان‌ها ملزم به ارائه خدمات رایگان به حوادث ترافیکی هستند.

وی افزود: امسال با ایجاد طرح تحول نظام سلامت شاهد افزایش اورژانس هوایی در ۱۴ نقطه کشور هستیم.

نظر شما