شناسهٔ خبر: 26342 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

در نامه حناچی به استاندار تهران صورت گرفت؛

ابلاغ ضوابط و مقررات حریم دماوند/ دستور توقف صدور پروانه ساختمانی تا ابلاغ سند جدید

پیروز حناچی دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در نامه‌ای به استاندار و رئیس شورای برنامه‌ریزی استان تهران مصوبه ۳ بندی شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران را درباره ضوابط و مقررات حریم دماوند با تاکید بر توقف صدور پروانه ساختمانی در مدت دو ماه تا تهیه سند توسط شهرداری و ابلاغ از سوی شورا، ابلاغ کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، پیروز حناچی دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در نامه‌ای به استاندار و رئیس شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان تهران مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران را با موضوع ضوابط و مقررات حریم دماوند در ۳ بند ابلاغ کرد.

در نامه دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری ایران به استاندار تهران آمده است: شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در جلسه مورخ ۹۵.۴.۱۴ مجموع ضوابط و مقررات حریم شهر دماوند را پیرو صورتجلسه پیشین خود و جلسه مشترک کمیته فنی شورای‌عالی و کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی استان مورد بررسی نهایی قرار داد و ضمن تایید نظرات کمیته فنی به شرح زیر اتخاذ تصمیم کرد:

۱. شهرداری دماوند نقشه ممیزی را بر اساس چارچوب تعیین شده مذکور در مجلد پیوست حداکثر ظرف مدت دو ماه تهیه و پس از تایید کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی استان تهران و طی مراحل استانی جهت بررسی و تصویب نهایی به دبیرخانه شورای عالی ارسال کند. انتخاب مشاور برای تهیه این نقشه به صورت مشترک برعهده شهرداری و اداره کل راه و شهرسازی استان خواهد بود. دبیرخانه شورا موظف است پس از دریافت مدارک در اسرع وقت و خارج از نوبت موضوع را در دستور کار قرار دهد. تا تبهیه و ابلاغ سند یاد شده هرگونه پروانه در اراضی مذکور متوقف شود.

۲. پس از بررسی حقوق درباره مالکیت اراضی و نوع واگذاری محدوده های واقع در حریم با فعالیت آموزش عالی:

الف- در صورت امکان پذیری، کاربری آموزش عالی حذف و اراضی مذکور با حفظ وضع موجود در حریم تثبیت شود.

ب- در صورت عدم امکان‌پذیری، صرفعا فعالیت‌های پژوهشی (از قبیل پارک علم و فناوری) با حداقل بارگذاری ساختمانی و حداقل جمعیت‌پذیری (بدون رجوع و جمعیت دانشجویی) اختصاص یابد.

۳. مطابق ضوابط پیوست، کلیه کاربری های پشتیبانی سکونت دایم از قبیل درمانی صرفا در بافت موجود روستایی مشاء بر اساس طرح مصوب، قابل استقرار خواهند بود و در سایر نقاط حریم ممنوع است. /

نظر شما