شناسهٔ خبر: 2639 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

طاهرخانی با اشاره به چهاردهمين همايش سياست‌های توسعه مسكن ايران:

سند سیاستی توسعه شهرهای جدید تشریح می‌شود/ کمتر به تجارب جهانی در ساخت شهرهای جدید توجه شد

شهرهای جدید عضو هيئت مديره شركت عمران شهرهاي جديد بر ارتقای هویت فرهنگی٬ اجتماعی و اقتصادی شهرهای جدید تأکید کرد و گفت: سند سیاستی توسعه شهرهای جدید در همايش ۲۴ آذر تشریح می‌شود.

حبيب الله طاهرخانی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درباره موضوع سخنرانی خود در چهاردهمين همايش سياست‌های توسعه مسكن ايران گفت: طرح مطالعاتی و هدف‌گذاری در نسل نو شهرهای جدید باید در مقایسه با گذشته تغییر کند و به گونه‌ای باشد تا از تکرار اشتباهات گذشته پیشگیری شود.

وی افزود: مکان‌یابی اشتباه و فاصله شهرهای جدید از شهرهای مرکزی با هدف استفاده کردن از اراضی دولتی مهمترین دلیل مطابقت نداشتن شهرهای جدید با شاخص‌های مربوط به شهرهای پایدار است٬ ضمن آن‌که طراحی و ساخت شهرهای جدید در گذشته با بلند پروازی انجام و کمتر به تجارب جهانی توجه شد.

عضو هيئت مديره شركت عمران شهرهاي جديد میزان جمعیت پذیری این شهرها را ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار نفر اعلام کرد و یادآور شد: امروز در شهرهای جدید بارگذاری آنقدر زیاد است که میزان جمعیت آن‌ها به جمعیت کلانشهرها نزدیک می‌شود حال آن‌که این مسئله آسیب‌های جدی اجتماعی٬ فرهنگی و هویتی را به دنبال خواهد داشت.

طاهرخانی بر ارتقای هویت فرهنگی٬ اجتماعی و اقتصادی شهرهای جدید تأکید کرد و افزود: سند سیاستی توسعه شهرهای جدید را در همایش ۲۴ و ۲۵ آذر تشریح می‌کنم تا ضمن پیشگیری از تکرار اشتباهات گذشته در پروژه‌های آتی٬ به راهکارهای ارتقاء هویتی شهرهای جدید موجود نیز اشاره شود./

نظر شما