شناسهٔ خبر: 26425 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس راه و شهرسازی سمیرم:

نقش اثرگذار تأمین امکانات و اعتبارات مورد نیاز در همسوئی با اهداف اقتصاد مقاومتی

تجهيزات ماشين‌آلات راهداري رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان سمیرم از ضرورت تخصیص اعتبارات ملی و استانی برای امور راه‌داری و راه‌سازی شهرستان سمیرم سخن گفت و افزود: تأمین امکانات و اعتبارات مورد نیاز این اداره در همسوئی با اهداف اقتصاد مقاومتی نقش موثر دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره راه و شهرسازی شهرستان سمیرم مهدی رفیعی گفت: اعتبارات و دستگاه‌های مورد نیاز اداره راه و شهرسازی شهرستان سمیرم پاسخگوی حجم بالای فعالیت راه‌داری و راه‌سازی این شهرستان نیست.

مهدی رفیعی بر نقش اثرگذار تأمین امکانات و اعتبارات این اداره در شهرستان سمیرم در راستای حرکت به سمت اهداف اقتصاد مقاومتی تأکید کرد و گفت: همه فعالیت‌های این اداره تاکنون همسو با اهداف دولت اسلامی ایران بوده است.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان سمیرم افزود: از جمله موارد مورد نیاز این اداره می‌توان به دستگاه بیل مکانیکی بلند، بیل پیکر(دستگاه سنگ شکن)، گلیدر، بلدزر، لدر، اعتبارات فرهنگی، امکانات راهدارخانه‌ای، اشاره کرد.

وی با بیان اینکه ماشین‌آلات اداره راه و شهرسازی شهرستان سمیرم فرسوده است، هزینه تعمیرات دستگاه‌های این اداره را بالا دانست و اضافه کرد: در حالیکه این اداره به حداقل دو دستگاه بیل مکانیکی بلند نیاز دارد، قیمت هر دستگاه بین ۵۰۰ میلیون تومان تا یک میلیارد تومان است.

رفیعی تصریح کرد: در استان اصفهان فقط دو دستگاه بیل پیکر(سنگ شکن) وجود دارد که به صورت دوره‌ای در اختیار شهرستان‌های استان اصفهان قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه مدت زمان استفاده بیل پیکر(دستگاه سنگ شکن) با نیاز شهرستان سمیرم همخوانی ندارد، اضافه کرد: ماشین‌آلات ادراه راه و شهرسازی شهرستان سمیرم فرسوده است و هزینه تعمیرات این دستگاه‌ها نیز بالاتر از حد ذهن است.

وی بر نقش اثرگذار وجود ماشین‌آلات خوب و مناسب بر آرام‌سازی و ایمن‌سازی جاده‌های شهرستان سمیرم پرداخت و متذکر شد: در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان نیز عنوان شده است که امور راهداری توسط شرکت طرف قرارداد اداره راه و شهرسازی سمیرم انجام می‌شود.

این مسئول عملیات راه‌داری در شهرستان سمیرم را در سه بخش تابستانه، زمستانه و روزمره تقسیم کرد و اذعان داشت: پیشبرد اهداف این بخش به اعتبارات راهداری تملک دارائی استان اصفهان نیاز دارد.

وی یکی از راه‌های شریانی سمیرم را محور ارتباطی سمیرم-یاسوج خواند و با بیان اینکه این راه پرخطرترین جاده شهرستان سمیرم است، بیان داشت: در این جاده در هر نیم کیلومتر یک نقطه پرحادثه وجود دارد.

مهدی رفیعی بر ضرورت تأمین اعتبارات پروژه باند دوم محور ارتباطی سمیرم-یاسوج تأکید کرد و با اشاره به وقوع حداقل ۸ مورد تلفات جاده‌ای در این مسیر پرخطر، افزود: برای باند دوم این جاده اعتبارات از محل بودجه ملی باید تأمین شود.

وی تصریح کرد: محافظت از حریم جاده، احداث پارکینگ و همچنین ممانعت از تجاوز به حریم محور ارتباطی سمیرم-یاسوج برای جاده ارتباطی حنا-سمیرم و حنا-ونک نیز در دستور اقدام و بررسی است.

وی با بیان اینکه در ایام مختلف سال اداره راه و شهرسازی همپای دیگر ادارات شهرستان سمیرم نسبت به فعالیتهای فرهنگی اقدام می‌کند، تشریح کرد: از جمله این اقدامات می‌توان به احداث پایگاه‌های نوروزی استقبال از مسافرین، احداث توقفگاه‌های ویژه مسافرین اشاره کرد که نیازمند تأمین و جذب اعتبار است.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان سمیرم گفت: گشت‌های راهداری شهرستان سمیرم در هر روز با استفاده از یک دستگاه ماشین راهداری به عملیات گشت می‌پردازند.

نظر شما