شناسهٔ خبر: 26476 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

برای نخستين‌بار در استان آذربایجان غربی صورت گرفت؛

بهره‌برداری از ۲۰۰ کیلومتر روکش آسفالت از نوع حفاظتی/ ارتقای کیفیت بهره‌برداری از راه‌های استان/ تقدير آخوندی از دو پيمانكار

بازدید با حضور وزیر راه و شهرسازی ۲۰۰ کیلومتر روکش آسفالت محورهای شریانی، فرعی و روستایی از نوع حفاظتی (میکروسرفیسینگ) برای نخستين‌بار در استان آذربایجان غربی به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عصر امروز پس از ورود عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی به فرودگاه ارومیه و بازدید از مراحل توسعه این فرودگاه ۲۰۰ کیلومتر از راه‌های شریانی، فرعی و روستایی استان آذربایجان غربی افتتاح شد.

در این سفر آسفالت محورهای ارومیه - سرو به طول ۴.۵ کیلومتر، ارومیه - مهاباد به طول ۱۰ کیلومتر، ماکو- بازرگان به طول ۵.۵ کیلومتر، پیرانشهر- سردشت به طول ۸.۶ کیلومتر، خوی- ماکو به طول ۶.۱ کیلومتر، شاهین‌دژ- بوکان به طول ۱۶ کیلومتر، تکاب- روستای فجور به طول ۲.۷ کیلومتر، محور روستایی شورکند به طول ۶ کیلومتر، تکاب-مسجد سلیمان به طول ۱۲.۴ کیلومتر، بوکان-شهید کاظمی به طول ۰.۸ کیلومتر، ارومیه- اشنویه به طول ۱۷.۵ کیلومتر، خوی- ماکو به طول ۱۱.۵ کیلومتر، باراندوز به طول ۵.۶ کیلومتر، گلعذان سلماس به طول هفت کیلومتر، ارومیه – بند به طول دو کیلومتر، حسین- مامه بوکان به طول ۷.۵ کیلومتر، اجرای میکروسرفيسینگ به طول هشت کیلومتر، بازیافت آسفالت گرم به طول ۱۳ کیلومترو مهاباد- سردشت به طول سه کیلومتر در مجموع با اعتباری بالغ بر ۲۸۵ هزار و ۱۲ میلیون ریال افتتاح شد.

آخوندی در حاشیه مراسم افتتاح این پروژه در جمع خبرنگاران اعلام کرد: این پروژه با هدف ارتقای کیفیت بهره‌برداری از راه‌های استان بوده و اقدامی ارزشمند به شمار می‌رود.

وی در ادامه از افتتاح ۳۰ کیلومتر بزرگراه و ۵۱ کیلومتر راه روستایی در این سفر خبر داد و گفت: این پروژه‌ها عمدتا در ۵ ماه نخست امسال عملیاتی و اجرا شده و نزدیک به ۷۵ میلیارد تومان هزینه دربرداشته است.

در مجموع ۱۵۰ کیلومتر راه در حوزه راهداری و ۵۱.۵ کیلومتر راه در حوزه راه روستایی تاسیس شده است.

وزیر راه و شهرسازی در پایان این مراسم با اهدا لوحی از دو پیمانکار این پروژه‌ها تقدیر کرد.

همچنين استاندار آذربایجان غربی در این مراسم با تاکید بر لزوم اختصاص اعتبار ویژه برای ساماندهی جاده‌های استان تصریح کرد: تلفات انسانی و جانی جاده‌های استان از وضعیت نامطلوبی برخوردار است و می‌طلبد تا وزارت راه و شهرسازی و سازمان برنامه و بودجه نگاه ویژه‌ای به این استان داشته باشند.

قربانعلی سعادت با تشریح آخرین وضعیت جاده‌های مواصلاتی استان، اظهارداشت: بسیاری از پروژه‌های راهسازی در شمال و جنوب استان نیازمند تخصیص اعتبار است.

وی گفت: آذربایجان غربی با اشاره به اینکه در موقعیت مهم ترانزیتی قرار دارد متاسفانه از زیرساختهای لازم بی‌بهره است.

سعادت رونق توسعه و گردشکری استان را منوط به ساماندهی مسیرهای مواصلاتی دانست.

مدیرکل راه و شهرسازی استان نیز در این مراسم با تقدیر از حمایت‌های وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: برای آسفالت ۲۰۰ کیلومتر روکش آسفالت که در مدت ۵ ماه نخست سال جاری انجام گرفته ۴۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

داریوش نصر در ادامه همچنین از حمایت‌های استاندار و نمایندگان مجلس از پروژه های راه و مسکن استان قدردانی کرد.

نظر شما