شناسهٔ خبر: 26479 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

آخوندی در جمع خبرنگاران گفت:

اتمام ساخت ۲ قطعه از آزادراه ارومیه- تبریز تا پاییز امسال/ امکان دسترسی راحت مردم ارومیه از طریق آزادراه به تبریز

آخوندی درجمع وزیر راه و شهرسازی در حاشیه مراسم آغاز عملیات قطعه ۳ آزادراه ارومیه- تبریز گفت: قطعه ۱ و ۲ این پروژه تا پاییز امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی عباس آخوندی در حاشیه مراسم آغاز عملیات اجرایی قطعه سوم آزادراه ارومیه- تبریز در جمع خبرنگاران اعلام کرد: ما هم اکنون در محل آزادراه ارومیه به سمت تبریز هستیم. این آزادراه دارای چندین قطعه است که مسافت یک قطعه از آن از شهر ارومیه تا پل میان‌گذر دریاچه ارومیه ۴۰ کیلومتر بوده و دارای پیشرفت فیزیکی بسیار خوبی است.

وی در ادامه ضمن ابراز امیدواری در خصوص پایان عملیات ساخت این قطعه تا پاییز امسال گفت: قطعه سوم این آزادراه بر روی جزیره قرار دارد و دارای تونلی پنج کیلومتری است که بدون شک ساخت آن اقدام بسیار دشواری است.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه با بیان این مطلب که طول کل این پروژه ۱۷ کیلومتر است گفت: امروز عملیات ساخت این قطعه را با تونلی ۵ کیلومتری آغاز کرده‌ایم.

وی همچنین خبر داد: قطعه دیگر این آزادراه به طول ۳۱ کیلومتر به سمت خاصیان در استان آذربایجان غربی بوده که امید داریم تا بهار سال آینده به افتتاح رسیده و آرزوی دیرین مردم ارومیه برای دسترسی راحت و آزادراهی به تبریز را برآورده سازد.

آخوندی در پایان زمان تکمیل قطعه سوم این آزادراه را حداقل ۳سال اعلام کرد.

همچنین مدیرکل راه و شهرسازی استان در جریان این بازدید تصریح کرد: طرح ملی ساخت آزادراه ارومیه - تبریز به طول ۱۲۵ کیلومتر با ۴۶ درصد پیشرفت اجرایی در پنج قطعه اجرا می‌شود. داریوش نصر افزود: تاکنون ۱۰۵۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

وی با بیان اینکه ظرف یکی دو ماه آینده ۴۰ کیلومتر از این آزادراه به بهره‌برداری می‌رسد افزود: مراحل اجرایی قطعه سوم به طول ۱۷ کیلومتر  آغاز شده است.

نظر شما