شناسهٔ خبر: 26481 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

بازدید وزیر راه وشهرسازی از طرح ساماندهی حاشیه رودخانه شهرچای ارومیه

بازدید وزیر راه وشهرسازی در جریان سفر به استان آذربایجان غربی از طرح ساماندهی و بازآفرینی حاشیه رودخانه شهرچای ارومیه بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در سفر به استان آذربایجان غربی و بازدید از پروژه‌های عمرانی این استان از طرح ساماندهی و بازآفرینی حاشیه رودخانه شهرچای این شهرستان ارومیه نیز بازدید کرد.

این پروژه بازآفرینی شهری که از سوی شهرداری ارومیه به انجام رسیده و هم‌اکنون در حال تکمیل است دارای بعدی زیست‌محیطی و فرهنگی- اجتماعی است.

با ساماندهی این رودخانه فضایی برای گذران اوقات فراغت شهروندان و مراجعه مردمی و تقویت روابط اجتماعی تعبیه شده و در جهت سیاست توسعه فضاهای عمومی اجرا شده است.

این فضا می‌تواند یک محور پیاده و یا حاشیه‌ای از یک رودخانه باشد که نمونه‌های دیگری از آن در سایر شهرهای کشور ازجمله اصفهان، ساری، خرم‌آباد، مهاباد و پیران‌شهر انجام شده و یا هم‌اکنون در حال تهیه طرح و یا اجرا است.

این اقدامات به عنوان یک برنامه اولویت‌دار در سطح پروژه‌های عمرانی کشور تصویب شده و برای رودخانه هایی که از میان شهر می‌گذرند چاره‌ای می‌اندیشد./

نظر شما