شناسهٔ خبر: 26489 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مديركل راه و شهرسازی گلستان خبر داد:

۱۱۰ پروژه عمرانی راه و شهرسازی گلستان در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد

نشست مديركل راه و شهرسازی گلستان از بهره برداری ۱۱۰ پروژه عمراني با اعتباری بالغ بر يكهزار و ۹۲ ميليارد ریال همزمان با هفته دولت در سطح استان با حضور مقامات استانی و كشوری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره روابط عمومي اداره كل راه و شهرسازي استان گلستان، مهندس ابراهيم مبارك قدم در نشست با اصحاب رسانه استان به مناسبت فراررسيدن هفته دولت، گفت: اين پروژه ها شامل ۷۵ پروژه راهداری، شش پروژه راهسازی، دو پروژه ساختمانی، دو پروژه شهرسازی و معماری، چهار پروژه در بخش عمران و بهسازی شهری و ۲۱  پروژه مسكن مهر مي‌شود.

وی از جمله مهمترين پروژه‌های راهداری را لكه‌گيری به طول ۱۰۳ هزار مترمربع، رگلاژی حدود ۱۵.۵ كيلومتر و روكش آسفالت و بهسازی محور آزادشهر- خوش ييلاق، محور گرگان- آق قلا- اينچه برون و محور راميان- اولنگ- شاهرود به طول ۷۲ كيلومتر بيان كرد و افزود: بهسازی راهدارخانه‌های كردكوی و درازنو، راهدارخانه گرگان- چهارباغ و توسكستان و راهدارخانه ‌های گنبد و راميان از ديگر پروژه‌های اين بخش است.

مبارك قدم ادامه داد: احداث شبكه روشنايی تقاطع چپاقلی و سه راهی سد، خط كشی ۳۰۰۰ كيلومتر از راه‌ها و مرمت و بهسازی ۳۵ محور روستايی از ديگر پروژه‌های حوزه راهداری است.

رئيس شورای حمل و نقل گلستان از پروژه كمربندی گاليكش با اعتبار ۶۴ ميليارد و ۲۵۶ ميليون ريال به عنوان يكی از مهمترين پروژه‌های بخش راهسازی استان نام برد كه در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد.

وی طول اين پروژه ملی را سه كيلومتر و ۷۵۰ متر بيان كرد و گفت: زيرسازی و آسفالت باندهای شمالی و جنوبی آن توسط نماينده مجریكل در استان انجام شده است.

به گفته مبارك قدم، اداره كل راه و شهرسازی استان نيز، بتن RCC كه نوعي بتن غلتكی از انواع بتن‌های نوين است و همچنين رفوژ مياني، جدول و آسفالت لايه نهايي پروژه را انجام داده است.

وی ادامه داد: اعتبار صرف شده از سوی اداره كل راه و شهرسازی برای اقدامات مرتبط از محل منابع سازمان راهداری و استانی تامين شده و طي دو قرارداد پيمانكاری به اجرا درآمده است.

مبارك قدم يادآورشد: اين كمربندی از ابتدای شهر گاليكش تا انتهای آن امتداد دارد و به شكل دو باند رفت و برگشت جداشده با رفوژ وسط است.

مديركل راه و شهرسازی گلستان در ادامه از بهره‌برداری چهار پروژه راهسازی ديگر به عنوان پروژه‌های ديگر راهسازی قابل بهره‌برداری در ايام هفته دولت در استان خبر داد و گفت: اين پروژه‌ها شامل بهسازی و آسفالت راه‌هاي روستايی پنج پيكر در بندرتركمن و راه روستايي دشت حلقه – سارلي سفلي در مينودشت در مجموع به طول ۳.۵ كيلومتر است كه با اعتبار شش ميليارد و ۸۰۰ ميليون ريال از محل منابع ملي معاونت راه روستايي وزارت راه و شهرسازی به بهره برداری می‌رسند.

وی افزود: بهره‌برداری از پروژه روگذر تقاطع ليوان شرقي در بزرگراه گرگان- نوكنده، احداث آبنما در پل سه راهي مائيان و سه راهی طاوير در شهرستان علي آباد كتول با اعتبار ۴۴ ميليارد و ۷۰۰  ميليون ريال از محل منابع استاني و ملي اداره كل نيزپروژه ‌های ديگر هستند.

به گفته مبارك قدم، در بخش فنی و اجرایی نيز قرار است از بيمارستان ۹۶ تختخوابی و اداره منابع طبيعی و آبخيزداری شهرستان بندرگز بهره‌برداری به عمل آيد.

وی، منابع مالي صرف شده برای اين دو پروژه را ۳۰۰ ميليارد ريال اعلام و اظهار اميدواری كرد كه در صورت اتمام عمليات اجرايی و تجهيز آن از سوی دانشگاه علوم پزشكی، اين پروژه ملی در هفته دولت افتتاح شود.

نظر شما