شناسهٔ خبر: 26492 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

قاسمی خبر داد:

تحویل بیمارستان ۲۴ تختخوابی چلگرد در هفته دولت به دانشگاه علوم پزشکی

راهسازی مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: بیمارستان ۲۴ تختخوابی چلگرد در هفته دولت آماده تحویل به دانشگاه علوم پزشکی است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان چهارمحال و بختیاری، قاسم قاسمی امروز در بازدید بهه همراه فرماندار شهرستان کوهرنگ و معاونین از بیمارستان چلگرد گفت: این بیمارستان در زمینی به مساحت ۳۶۰۰ متر مربع ساخته شده است.

قاسمی  بیان کرد: این مرکز از بخش‌های بستری، زنان و زایمان، درمانگاه، رادیولوژی، آزمایشگاه، اورژانس، فیزیوتراپی و داروخانه تشکیل شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه کلنگ احداث بیمارستان ۲۴ تختخوابی چلگرد در سال ۸۶ به ‌زمین زده شده است، گفت: تمام مقررات ملی ساختمان در احداث این بیمارستان رعایت شده است و با راه‌اندازی این بیمارستان بخش اعظمی از نیازهای درمانی مردم شهرستان کوهرنگ برطرف می‌شود.

وی ادامه داد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده مجموعه این استان در تلاش هستند تا تمام اقدامات لازم برای به بهره‌برداری رساندن این بیمارستان در سال جاری را انجام دهند.

قاسمی گفت: بیمارستان علوم‌ پزشکی شهرکرد اعلام آمادگی کرده که به محض تکمیل ساختمان این بیمارستان  ۲۴تختخوابی تمامی اقدامات لازم را برای تجهیز کردن آن انجام دهد.

وی در ارتباط با ساختمان فرمانداری شهرستان کوهرنگ ادامه داد: در یک سال گذشته اعتبارات خوبی  از محل اعتبارات امور عمومی و تملک دارایی‌ها برای ساختمان جدید فرمانداری این شهرستان پیش‌بینی شده است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان تصریح کرد: با توجه به اينكه در سال‌ جاری اعتبارات تخصيص يافته به اين شهرستان با تأخير زماني همراه بود و از سوی ديگر فصل كاری در اين شهرستان كوتاه و محدود است، برهمين اساس لازم است تا نسبت به تكميل و تسريع پروژه‌های در دست اقدام اين شهرستان اقدامات لازم صورت پذیرد.

قاسمی در ادامه از سالن ورزشی ۱۲۰۰ نفره کوهرنگ نیز بازدید و از نزدیک از روند اجرای این پروژه دیدن کرد.

وی در ارتباط با مسیر چلگرد – به سر آقا سید از گردنه عسل کشان افزود‌: در راستای بهسازی و تسطیح مسیر چلگرد- سرآقا سید از گردنه عسل کشان در شهرستان کوهرنگ ۴۰ میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه مطالعات حذف گردنه سخت‌گذر عسل‌کشان هم در دست انجام است، خاطرنشان کرد: گردنه عسل‌کشان در مسیر دهستان موگویی هرساله با بارش نخستین برف زمستانی بسته و ارتباط ۴۰۰۰ سکنه دهستان موگویی با مرکز شهرستان قطع می‌شود.

قاسمی طول تمام مسیر را ۳۷ کیلومتر اعلام و بیان کرد:  هم‌اکنون عملیات بهسازی و تسطیح از گردنه عسل‌کشان تا روستای سرآقا سید به طول ۱۷ کیلومتر با سرعت زیادی در حال انجام است که بهسازی پنج کیلومتر از آن به پایان رسیده است.

چلگرد مرکز شهرستان کوهرنگ در حدود ۹۰ کیلومتری شهرکرد مرکز چهارمحال و بختیاری قرار دارد

نظر شما