شناسهٔ خبر: 26496 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

عباس آخوندی در جمع خبرنگاران خبر داد:

تامین ریل خط‌آهن نقده- ارومیه تا نیمه‌شهریور/ ساخت ایستگاه جدید راه‌آهن در شهر ارومیه/ نوسازی ناوگان هوایی، ریلی و جاده‌ای در جهت اقتصادی كردن صنعت حمل‌ونقل است

عباس آخوندی در جمع خبر نگاران وزیر راه و شهرسازی با اشاره به پیشرفت فیزیكی ۶۳ درصدی بخش زیرساخت خط ریلی نقده- ارومیه گفت: خرید بخش عمده‌ای از ریل مورد نیاز این خط صورت گرفته و به‌ تدریج از نیمه‌های شهریور این ریل وارد منطقه می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی عباس آخوندی در حاشیه مراسم بازدید از ایستگاه راه‌آهن نقده در جمع خبرنگاران در خصوص راه‌آهن استان آذربایجان غربی گفت: خوشبختانه امروز موفق به بازدید از محور مهاباد- نقده كه مدت‌ها در حال پیگیری بود شدیم كه با توجه به گزارش‌های ارائه‌شده عملیات زیرساخت ریلی آن به‌طور كامل انجام‌گرفته و ایستگاه راه‌آهن نقده نیز دارای پیشرفت فیزیكی بیش از ۷۰ درصد است.

وی در ادامه از پیشرفت فیزیكی ۶۳ درصدی بخش زیرساخت خط ریلی نقده- ارومیه خبر داد و گفت: اقدامی كه ما پس از سفر رئیس‌جمهور به این استان انجام داده‌ایم تلاش برای تأمین بخش عمده‌ای از ریل مورد نیاز این خط ریلی تا شهرستان ارومیه بود كه خوشبختانه خرید ریل آن صورت گرفته و امید داریم به‌ تدریج از نیمه‌های شهریور این ریل وارد منطقه شده و ما بتوانیم اقدامات لازم برای ریل‌گذاری را ادامه دهیم.

وزیر راه و شهرسازی با توجه به پیشرفت كاری این پروژه اظهار داشت: ایستگاه نقده را تا پاییز افتتاح كرده و تلاش می‌کنیم بحث ریل‌گذاری آن تا ارومیه سرعت جدی‌تری پیداکرده و به‌زودی به نتیجه برسد.

آخوندی در خصوص ایستگاه راه‌آهن ارومیه نیز بیان كرد: مراحل ساخت این پروژه نیز در شرایط خوبی است اما با توجه به اینكه ساختمان این ایستگاه در ۵ كیلومتری شهر ارومیه واقع‌شده است قصد داریم با كمك شهرداری و استانداری ایستگاه دیگری در درون شهر طراحی كرده و این خط را تا داخل شهر ارومیه ادامه دهیم. با تحقق این هدف ایستگاه موجود عمدتاً برای فعالیت‌های باری و مسافری حداقل به كار گرفته می‌شود.

این مقام مسئول با تأکید براینكه احداث ایستگاه جدید در شهر ارومیه پروژه‌ای زمان‌بر خواهد بود گفت: خوشبختانه پروژه ریلی ما در استان آذربایجان غربی به‌ویژه شهرستان نقده زنده و فعال است كه با ورود ریل به منطقه نیز مسیر نقده- ارومیه فعال‌شده كه امید داریم تعهدات جناب رئیس‌جمهور به مردم آذربایجان غربی در شرایط خوب و زمان مناسب تحقق بخشد.

وی در خصوص بحث توجیه زیرساخت‌های حمل‌ونقلی بر اساس توسعه اقتصادی بیان كرد: بحث آزادسازی در صنعت هوانوردی، قطارهای متنوع در حوزه ریلی، شهر فرودگاهی امام خمینی و ایجاد لجستیك پارک‌ها در این فضا نمونه‌ای از فعالیت‌های وزارت راه و شهرسازی در این دوره با توجیه کاملاً اقتصادی به شمار می‌رود.

به گفته آخوندی مباحث نوسازی ناوگان هوایی، ریلی و جاده‌ای نیز کاملاً در جهت اقتصادی كردن صنعت حمل‌ونقل به شمار می‌رود.

وزیر راه و شهرسازی همچنین در پایان مراسم بازدید از ایستگاه راه‌آهن نقده دستور لازم برای پیگیری عملیات اجرایی تعریض و بهسازی محور ۱۵ كیلومتری پیرانشهر به نقده را نیز صادر كرد.

نظر شما