شناسهٔ خبر: 26503 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

دبیرخانه مبحث پنجم مقررات ملی ساختمان در یزد مستقر می‌شود

مقررات ملی ساختمان دبیر کمیته اجرایی نخستین همایش ملی مبحث پنجم مقررات ملی ساختمان گفت: با برگزاری این همایش در روزهای ۱۷ و ۱۸ شهریورماه، دبیرخانه دائمی آن در یزد مستقر و هر دو سال یک بار این همایش برگزار می شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی داوود دانشگر با اعلام این خبر اظهار کرد: همایش ملی مبحث پنجم ساختمان باهدف ایجاد زمینه دستیابی به اهداف مبحث پنجم مقررات ملی ساختمان و بومی سازی مصالح ساختمانی از سوی اداره کل راه و شهرسازی با همکاری سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد برگزار می شود.

وی افزود: در این همایش وزیر راه و شهرسازی و معاونان، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور، مدیران کل راه و شهرسازی استان ها، روسای سازمان های نظام مهندسی ساختمان استان ها و جمعی از مهندسان رشته های هفت گانه ساختمان از سراسر کشور شرکت می کنند.

دبیر کمیته اجرایی نخستین همایش ملی مبحث پنجم ساختمان محورهای این همایش را مصالح و کاربران، مصالح ومحیط زیست، مصالح و معماری، مصالح و بازار ساختمان و مصالح و آموزش دانست و به ایرنا گفت: تثبیت جایگاه دبیرخانه مبحث پنجم در یزد می تواند کمک بزرگی در استانداردسازی مصالح در این استان و در گستره کشور باشد.

دانشگر ایجاد زمینه مناسب برای دستیابی به اهداف مبحث پنجم مقررات ملی ساختمان، بومی سازی مصالح ساختمانی، سازگاری مصالح ساختمانی با اقلیم های مختلف در دستیابی و تولید مصالح ساختمانی نوین، سازه های پیش ساخته، معرفی و تدوین مقررات و استانداردهای مورد نیاز و تدوین خطوط اساسی، اهداف، راهبردها، سیاست ها و برنامه های اجرایی متناسب با این مبحث را مهمترین محورهای این همایش برشمرد.

میحث پنج مقررات ملی ساختمان شامل معرفی انواع مصالح و فراورده های ساختمانی متعارف و استانداردهای ملی و نیز الزامات کاربردی مربوط به هر یک از آنهاست.

استان یزد قطب تولید برخی از مصالح ساختمانی مانند کاشی و آجر در کشور است.

نظر شما