شناسهٔ خبر: 26515 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

۵ بیمارستان در استان کرمان به بهره‌برداری می‌رسد/ بهره‌برداری از بیمارستان دولتی زرند؛ سال آینده

بازدید معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به این نکته که این وزارتخانه در سال جاری متعهد شده ۵ بیمارستان را در استان کرمان به بهره برداری برساند، گفت: بیمارستان دولتی شهرستان زرند در سال آینده راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی راه وشهرسازی کرمان، محمدجعفر علیزاده به همراه حسین امیری رئیس مجمع نمایندگان استان، مدیرکل راه و شهرسازی کرمان، فرماندار و جمعی از مسئولان اجرایی در سفر به شهرستان زرند روند احداث این بیمارستان را از نزدیک بررسی کرد.

وی گفت: بیمارستان جدید سینا زرند با پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصد در حال ساخت است و سال گذشته قریب ۱۸ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شد که متاسفانه به دلیل مشکلات بوجود آمده در کشور ۱۰ تا ۱۲ درصد آن محقق شد.

رئیس سازمان مجری ساختمان ها و تاسیسات دولتی و عمومی با بیان اینکه تکمیل این بیمارستان جزء اولویت های اول وزارت راه و شهرسازی است افزود: با برنامه ریزی صورت گرفته در سال جاری روند احداث به ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی می رسد و با اختصاص اعتبار لازم تکمیلی قطعا در سال آینده بهره برداری می شود.

وی گفت: این بیمارستان با ۱۱ هزار و ۷۰۰ متر مربع زیربنا شامل ۴ بخش داخلی، زنان و زایمان، جراحی، کودکان و نوزادان در قالب ۸ اطاق عمل، اورژانس، درمانگاه و مراقبت های ویژه از جمله آی سی یو، سی سی یو و ان آی سیو طراحی و بخش های دیالیز و سی تی اسکن هم اخیرا اضافه شده است.

نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: بیمارستان سینا زرند تنها بیمارستان دولتی در این شهرستان است که بیش از ۶۰ سال قدمت دارد و فضای فیزیکی آن فرسوده است.

حسین امیری افزود: در زلزله اسفند ۸۳ خساراتی به بیمارستان سینا وارد و سال ۸۶ ساخت بیمارستان جدید آغاز شد.

وی تسریع در روند تکمیل ساختمان بیمارستان جدید را بسیار ضروری دانست و گفت: مردم شهرستان زرند بی صبرانه منتظر تکمیل این بیمارستان هستند.

فرماندار زرند هم گفت: ساخت این بیمارستان از حدود ۱۰ سال قبل بوده و با توجه به اینکه شهرستان زرند ستاد معین شهرستان های کوهبنان و راور هم هست، تکمیل این بیمارستان ضروری است.

حبیب الله خنجری با بیان اینکه در سال جاری ۶۰ میلیارد ریال اعتبارات شهرستانی اختصاص داده شده است، توجه ویژه وزارتخانه را در اختصاص اعتبارات تکمیلی این پروژه خواستار شد.

۵بیمارستان در استان کرمان به بهره برداری می رسد

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: این وزارتخانه در سال جاری متعهد شده ۵ بیمارستان را در استان کرمان به بهره برداری برساند.

محمدجعفر علیزاده به همراه دکتر بلوردی مدیرکل راه وشهرسازی در بازدید از بیمارستان در حال احداث شهرستان سیرجان افزود: هزار و ۱۰۰ تخت بیمارستانی طی سال جاری در استان کرمان در حال طراحی است.

وی اظهار کرد: ۳۷۰ تخت بیمارستانی امسال در استان کرمان افتتاح می شود و کرمان در شمار استان های پیشرو در زمینه ساخت بیمارستان در کشور است.

وی با بیان اینکه بیشترین تخت بیمارستانی را امسال در استان کرمان افتتاح می کنیم گفت: یک بیمارستان در سیرجان، ۳ بیمارستان در جنوب این استان و شهرهای ارزوئیه، قلعه گنج و رودبارجنوب و یک بیمارستان در کوهبنان به بهره برداری می رسد.

معاون وزیر راه و شهرسازی از پیشرفت ۹۱ درصدی بیمارستان ۲۳۰ تختخوابی سیرجان خبر داد و گفت: امروز ۴۰ تخت به بخش مراقبت های ویژه این بیمارستان و ۱۸ تخت هم در بخش های دیالیز و اتاق عمل اضافه شد.

وی افزود: ۱۷ هزار و ۵۰۰ مترمربع بنا در ۵ هزار و ۳۰۰ مترمربع زمین بیمارستان جدید سیرجان در حال احداث است که با هزینه ۶۰۰ میلیارد ریال طی سال جاری به بهره برداری می رسد.

وی هزینه هر تخت بیمارستانی را ۵۰۰ میلیون تومان عنوان کرد و گفت: عملیات اجرایی ۲ بیمارستان ۲۰۰ تختخوابی آموزشی - درمانی بم و ۲۶۰ تختخوابی و آموزشی - درمانی جیرفت در سال جاری آغاز می شود.

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: امروز شاهد تحولی عظیم در بخش درمان استان کرمان هستیم.

شهباز حسن پور افزود: بیمارستان سیرجان با پیشرفت ۹۱ درصد به زودی به بهره برداری می رسد.

وی اظهار کرد: بیش از ۵۰ خیر در سیرجان با بخش بهداشت و درمان همکاری دارند که با پرداخت سهم ۵۰ درصدی دولت پروژه های نیمه تمام درمانی این شهرستان به بهره برداری می رسد. 

نظر شما