شناسهٔ خبر: 26524 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی خبر داد:

کاهش ۳۰ درصدی تلفات جاده‌ای در راه‌های استان خراسان رضوی/ احداث ۲۰۰ کیلومتر راه در قالب پروژه‌های استانی در سال

اخوان عبداللهیان مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی از کاهش ۳۰ درصدی تلفات جاده‌ای در راه‌های استان خراسان رضوی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبی وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی، محمدرضا اخوان عبداللهیان با اشاره به اقدامات انجام شده برای ایمن‌سازی سفرهای تابستانی در محورهای اصلی استان گفت: طی یکسال‌های گذشته نقاط حادثه‌خیز محورهای اصلی استان شناسایی شده و به تدریج این نقاط در حال اصلاح می‌باشند.

وی افزود: خوشبختانه با قوانینی که پلیس‌راه در جاده‌ها اعمال می‌کند، آمار تلفات سوانح جاده‌ای در راه‌های استان خراسان رضوی پایین آمده که باعث شده راه‌های استان از ایمن‌ترین راه‌ها باشد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی درباره اقدامات انجام شده برای ایمن‌سازی سفرهای تابستانی در محورهای اصلی استان به کاهش ۳۰ درصدی تلفات راه‌های استان خراسان رضوی اشاره کرد و اظهار داشت: ما با اقداماتی که انجام می‌دهیم قصد داریم روند کاهش تلفات را در راه‌های استان کمتر کنیم تا بتوانیم هر سال در کاهش تلفات تصادفات جاده‌ای در کشور رتبه اول را کسب کنیم.

وی ادامه داد: یکی از عوامل موثر در کاهش تلفات در جاده‌های استان، ارتباط هماهنگ و خوب بین راهداری و پلیس‌راه است که باعث نظم در راه‌های استان خراسان رضوی شده است.

اخوان عبداللهیان با اشاره به اقدامات هدفمند جهت افزایش ایمن سازی و کاهش میزان تلفات راه ها اظهار داشت: به جز اقدامات ذکر شده، یکسری اقدامات همیشگی مانند خط‌کشی جاده‌ها، آسفالت و تابلوگذاری در راه‌های استان، باعث ایجاد ایمنی بیشتر در محورهای مواصلاتی خراسان رضوی شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان خراسان رضوی درباره وضعیت کلی راه‌های این استان توضیح داد: در بحث راه‌های روستایی استان شاخص میانگین استان از میانگین راه‌های روستایی کشور بالاتر است.

وی با اشاره به بهسازی راه‌های استان خراسان رضوی، یادآور شد: هر سال به طور متوسط ما ۲۰۰ کیلومتر راه را در قالب پروژه‌های احداث و بهسازی انجام می‌دهیم که در نوع خود یک فعالیت قابل توجه است، همچنین درطول سال حداقل ۱۰۰۰ کیلومتر از راه‌های استان مرمت و لکه‌گیری می‌شود.

اخوان عبدالهیان با اعلام اینکه پروژه‌هایی در هفته دولت در استان خراسان رضوی افتتاح می‌شود، خاطرنشان کرد: پروژه  کنار گذر جاده‌ای چناران به طول ۴۲ کیلومتر از جمله این پروژه‌هاست که قرار است با حضور مقام عالی وزارت راه و شهرسازی افتتاح شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان خراسان رضوی درباره تأثیرات مثبت این پروژه توضیح داد: این پروژه باعث روان‌ترشدن ترافیک و کاهش تلفات جاده‌ای در محور پرتردد چناران که از مهمترین محورهای مواصلاتی به سمت مشهد مقدس است، می‌شود.

نظر شما