شناسهٔ خبر: 26542 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

برای اولین بار در جنوب کشور:

نصب گاردریل سه موج در راه‌های اداره کل راه و شهرسازی لارستان

سیدعبدالمجید دستاران برای اولین بار در جنوب کشور، عملیات نصب گاردریل سه موج در راه‌های حوزه استحفاظی اداره کل راه و شهرسازی لارستان و در محور لار-شیراز آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی لارستان، سیدعبدالمجید دستاران عنوان داشت برای اولین بار در جنوب کشور عملیات نصب گاردریل سه موج در راه‌های حوزه استحفاظی اداره کل راه و شهرسازی لارستان و در محور لار-شیراز، آغاز شد.

رییس اداره ایمنی، ترافیک و حریم راه‌ها با بیان این که امسال، ۵/۵ کیلومتر از نقاط مهم پرتگاهی واقع در حاشیه محورهای شریانی اداره کل راه و شهرسازی لارستان با نصب این نوع گاردریل، ایمن‌سازی می‌گردند، افزود: اعتبار مورد نیاز برای تهیه و نصب این میزان گاردریل سه موج، بالغ بر  ۱۲ میلیارد ریال است و نصب گاردریل سه موج، حداقل به همین میزان در سال آتی در دستور کار قرار خواهد گرفت.

وی افزود: گاردریل سه موج مورد استفاده در رده حفاظ‌های نیمه صلب و از نوع اصلاح شده پایه قوی بوده و برخورد وسایل نقلیه بزرگتر (به ویژه اتوبوس) را تحت پوشش قرار می‌دهد. در طراحی این نوع حفاظ به نحوی عمل شده است که به هنگام برخورد وسایل نقلیه، احتمال پرتاب شدن وسیله نقلیه از روی آنرا کاهش می‌دهد و صرف نظر از ملاحظات اقتصادی و اجرایی، بهترین نوع حفاظ به شمار آمده و پس از برخورد نیز کمترین هزینه تعمیرات را بر جای می‌گذارد.

نظر شما