شناسهٔ خبر: 26550 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

اسفندیار کیانی خبر داد:

پروازهای فرودگاه خرم‌آباد پایان مهر ماه از سر‌گرفته می‌شود/ اجرای طرح توسعه باند فرودگاه

عملیات روکش باند فرودگاه خرم آباد مدیر فرودگاه خرم آباد با اعلام اینکه با اجرای طرح توسعه فرودگاه خرم آباد طول باند فرودگاه به ۳ هزار و ۴۲۰ مترمربع افزایش یافته است، خبر داد که با اتمام پروژه بر اساس برنامه زمان بندی مقرر، پروازهای فرودگاه خرم آباد پایان مهر ماه از سر‌گرفته می شود.

اسفندیار کیانی مدیر فرودگاه خرم آباد در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در خصوص روند پیشرفت طرح توسعه فرودگاه خرم آباد، گفت: درحال حاضر باند فرودگاه خرم آباد در اختیار پیمانکار است  و عملیات روکش باند طبق زمان بندی مشخص درحال اجرا و پیشرفت است.

وی توضیح داد: ۱۴ مهرماه زمان تحویل پروژه از سوی پیمانکار به فرودگاه است و با احتساب ده روز کاری برا ی عملیات خط کشی باند و عملیات استاندار سازی، پروازهای فرودگاه خرم آباد از پایان مهرماه از سر گرفته می شود.

کیانی با اعلام اینکه با پایان عملیات تطویل باند دو شاخص عمده در فرودگاه خرم آباد تغیر پیدا می کند، گفت: این عملیات منجر به افزایش طول باند فرودگاه و هم چنین افزایش مقاومت باند می شود که هدف نهایی یعنی آماده سازی فرودگاه برای انجام پروازهای بزرگ تر و استفاده از هواپیماهای رده (دی) را فراهم می کند.

وی با اعلام اینکه درمجموع طول باند فرودگاه خرم آباد ۳ هزار و ۲۰۰ مترمربع بوده که با اجرای طرح توسعه طول باند فرودگاه به ۳ هزار و ۴۲۰ مترمربع افزایش یافته است، گفت :عملیات اجرائی سیستم روشنایی ‌باند فرودگاه نیز، همزمان با پروژه روکش باند درحال انجام است و با اجرای بموقع عملیات سیویل توسط پیمانکار طرح توسعه سامانه روشنایی باند فرودگاه خرم آباد با اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال از محل منابع داخلی شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران انجام خواهد شد.

مدیر فرودگاه خرم آباد با اعلام اینکه با افزایش ظرفیت های پروزای فرودگاه خرم آباد احتمال صدور مجوز برای پرواز مستقیم حج از این فرودگاه وجود دارد، از شرکت های هواپیمایی و فعالان بخش خصوصی حوزه فرودگاهی در استان خواست آمادگی خود را برای سرمایه گذاری بعد از اجرای طرح توسعه فرودگاه خرم آباد داشته باشند و از این فرصت مناسب برای توسعه استان و تولید ثروت و شتغالزایی بهره ببرند و گفت:

در پی عملیات اجرائی روکش باند فرودگاه خرم آباد، پروازهای این فرودگاه از ۱۷ مرداد ماه و به مدت ۲ ماه لغو شده است. بدیهی‌است به محض اتمام پروژه روکش باند، پروازهای این فرودگاه مجددا برقرار خواهد شد. پیش تر در هفته ۲۶ تا ۲۸ پرواز در مسیرهای تهران و مشهد و در ماه یک پرواز عتبات عالیات از فرودگاه خرم آباد انجام می شود.

نظر شما