شناسهٔ خبر: 26585 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

رضا سفاری:

افزایش تردد شناورها در بندر آبادان/کشورهای حاشیه خلیج فارس مقصد اصلی شناورها/ رشد ترانزیت خارجی خودرو از بندر آبادان

بندر آبادان مدیر بنادر و دریانوردی آبادان از رشد ۳۷ درصدی میزان تردد شناورها از بندر آبادان در تیرماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داده و گفته است:بیشترین تردد شناورها در این مدت به مقصد کشورهای حاشیه خلیج فارس صورت پذیرفته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سفاری مدیر بنادر و دریانوردی آبادان از رشد ۳۷ درصدی میزان تردد شناورها از بندر آبادان در تیرماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داده  است.

وی با بیان اینکه تردد شناورها در این بندر افزایش یافته است، خاطر نشان کرد: در تیر ماه سال جاری یکصد و سی و شش فروند شناور در بندر آبادان تردد داشته اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل  از رشد ۳۷ در صدی برخوردار بوده است

وی در ادامه افزود :بیشترین تردد شناورها در این مدت به مقصد کشورهای حاشیه خلیج فارس صورت پذیرفته است.

به گزارش روابط عمومی بندر سفاری هم چنین از تخلیه ترانزیت خودرو خارجی از بندر آبادان با هزار درصد افزایش نسبت به سال گذشته انجام شد.

 رضا سفاری مدیر بنادر و دریانوردی آبادان در این خصوص عنوان کرد: بر اساس آخرین آمار اخذ شده در تیر ماه سال جاری در سامانه آمار عملیات بندر آبادان میزان تخلیه ترانزیت خارجی خودرو از این بندر به کشورهای عراق و افغانستان از رشد هزار در صدی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته برخوردار بوده است.

وی با بیان اینکه میزان عملیات ترانزیت خودرو به کشورهای همسایه درتیرماه سال گذشته ۹ دستگاه خودرو به میزان تناژ ۱۸ تن بوده و  امسال با رشدچشمگیری روبرو شده  است و با توجه به ایجاد بسترهای مناسب جهت ترانزیت خودرو  ازمبادی بندر آبادان به ۱۰۳دستگاه خودرو و تناژ ۲۰۹تن افزایش یافته است.

وی افزود:  ترانزیت یکی از پایه های مهم در راستای فعالیت های بنادر محسوب می شود و این امر در اهداف بنادر و دریانوردی آبادان از اهمیت بالایی برخوردار می باشد، تلاش برای رونق  ترانزیت صادرات  در زمینه های مختلف  از بنادر آبادان ادامه خواهد داشت.

نظر شما