شناسهٔ خبر: 26617 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مديركل راه و شهرسازی خراسان شمالی خبر داد:

بهره‌برداری از ۱۷ پروژه عمرانی راه و شهرسازی خراسان شمالی همزمان با هفته دولت

جلسه مديركل راه و شهرسازی خراسان شمالی از بهره‌برداری ۱۷ پروژه عمرانی با اعتباری بالغ بر یکصد وهفتاد و دو میلیارد و ۳۲۲ ميلیون ریال همزمان با هفته دولت در سطح استان با حضور مقامات استانی و كشوری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی راه و شهرسازی استان خراسان شمالی، علی اصغر بدیعی مقدم در نشست با اصحاب رسانه استان به مناسبت فراررسيدن هفته دولت گفت: اين پروژه‌ها شامل ۱۶ پروژه راهداری و  راهسازی و ۱ پروژه ساختمانی است.

وی از جمله مهمترين پروژه‌های راهداری را حذف و اصلاح نقاط حادثه خیز در راه‌های استان با الویت مسیرهای پرتردد در بزرگراه بجنورد-شیروان و روكش آسفالت و بهسازی راه‌های روستایی به طول ۱۰۰ كيلومتر بيان كرد.

مديركل راه و شهرسازی خراسان شمالی در ادامه از بهره‌برداری پروژه‌های ديگر راهسازی قابل بهره‌برداری در ايام هفته دولت در شهرستان‌ها خبر داد و گفت: شامل ۳پروژه  بهسازی و آسفالت راه‌های روستايی در شهرستان بجنورد و احداث مرکز فرهنگی و هنری کودکان و نوجوانان در این شهرستان، ۴ پروژه در شهرستان شیروان، ۱ پروژه در اسفراین ،۲ پروژه در جاجرم ، ۳ پروژه در فاروج و ۳ پروژه در شهرستان راز و جرگلان با اعتبار ۱۷۲ ميليارد و ۳۲۲ ميليون ريال از محل منابع ملی معاونت راه روستايی وزارت راه و شهرسازی به بهره‌برداری می‌رسند.

بدیعی مقدم افزود: اگر سیاست گذاری به سمتی برود که مردم منطقه کمک کنند که بافت فرسوده احیا شود و با روحیه اجتماعی آنها سازگار باشد و از ظرفیت‌ها درست استفاده شود تا حدی مشگل حل خواهد شد.

وی همچنین از پرداخت تسهیلات بانکی بدون سپرده با شرایط ویژه به سازندگان واحدهای مسکونی در بافت‌های فرسوده استان خبر داد.

وی گفت: دلایل زیادی وجود دارد که مردم ترجیح می‌دهند منازل خود را در این بافت‌ها، نوسازی نکنند. نوسازی و بهسازی این نوع بافت‌ها، توجه و اهتمام ویژه دولت و شهرداری‌ها و همکاری مردم را می‌طلبد.

وی بر فعال شدن ستادهای بازآفرینی شهرستان‌ها و استان تاکید کرد و گفت: سیاست وزارت راه و شهرسازی با توجه به امکاناتی که در بافت‌های فرسوده شهرها وجود دارد در اولویت نخست بازآفرینی شهرهاست که در استان‌ها به ریاست استاندار و در شهرستان‌ها با ریاست فرمانداران محترم این جلسات برگزار می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی از پروژه جنگل گلستان به عنوان يكی از مهمترين پروژه‌های بخش راهسازی استان نام برد كه بزودی و مرحله به مرحله به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه جاده بجنورد به جنگل گلستان یکی از پرترددترین محورهای استان است گفت: حساسیت‌های لازم برای تسریع در اجرا و تکمیل این پروژه وجود دارد و امید می‌رود تا پایان شهریور، ۲۶ کیلومتر از این جاده را زیر بار ترافیکی برده و با هدف‌گذاری در ماه‌های بعد نیز شاهد ادامه این روند باشیم.

بدیعی مقدم از دیگر  فعالیت‌ها و سرمایه گذاری‌های انجام شده در استان در حوزه انرژی خورشیدی را عنوان کرد که ایجاد امکانات در بخش ساخت و احداث کارخانه تولید ماژول‌های خورشیدی (پنل فتوولتائیک) در چند نقطه و ایجاد چنین ظرفیتی در استان باعث می‌شود به سمت و سوی توسعه پیش بریم که برای این پروژه زمینی به مساحت ۵۰ هکتار در شهرستان بجنورد و ۲۰۰هکتار در شهرستان جاجرم در نظر گرفته شده است.

بدیعی مقدم موضوع احداث میدان تره‌بار جدید را مطرح و مقرر شد تا نسبت به احداث آن اقدام شود.

وی افزود: همچنین شهرداری نسبت به جانمایی و پیشنهاد محل احداث این میدان اقدام کرده و پس از مطرح، بررسی و تصویب آن در وزارت راه و شهرسازی و تأمین اعتبار آن نسبت به احداث آن اقدام می‌شود.

نظر شما