شناسهٔ خبر: 26624 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان:

۳ هزار کیلومتر راه روستایی خوزستان نیازمند بهسازی و نوسازی

راه روستایی مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان گفت: ۳ هزار کیلومتر راه روستایی در خوزستان نیازمند بهسازی و نوسازی است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان، منوچهر رحمانی در جلسه فرمانداران و مدیران دستگاه‌های اجرایی استان که با حضور رضوی معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور در استانداری برگزار شد، گفت: خوزستان دارای ۱۷ هزار کیلومتر شبکه راه‌های اصلی و فرعی است که ۱۰ هزار کیلومتر از این شبکه به راه‌های روستایی اختصاص دارد. میانگین برخورداری از راه‌های روستایی ۶۳ درصد بوده که خوزستان ۲۰ درصد از این میانگین عقب است.

وی افزود: برای رسیدن به میانگین کشوری در زمینه راه‌های روستایی نیاز به بهسازی و نوسازی سه هزار کیلومتر راه داریم. در حال حاضر یک هزار کیلومتر قرارداد آسفالت داریم که اگر به سرانجام برسد میزان برخورداری خوزستان از شبکه راه‌های روستایی تا ۷۵ درصد افزایش پیدا می‌کند.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان تصریح کرد: در سیل اخیر خوزستان، سه هزار کیلومتر راه در معرض تهدید سیل قرار گرفت که از این میان ۵۰۰ کیلومتر به صورت ۱۰۰ درصدی تخریب شد. کارهای واگذاری مربوط به بهسازی ۲۰۰ کیلومتر از این راه‌های تخریب شده را انجام و کار عملیاتی آنها ظرف یک ماه آینده شروع می‌شود.

رحمانی اضافه کرد: در سیل امسال استان خوزستان یک هزار و ۵۸۵ دستگاه پل از راه و شهرسازی خوزستان تخریب شد. در ۲۶ شهر خوزستان سه هزار و ۳۰۵ کیلومتر راه از سیل اخیر آسیب دید و میزان خسارت وارده نیز ۱۸۷ میلیارد تومان است.

وی گفت: بیشترین خسارت در آبگرفتگی راه‌های روستایی را به ترتیب در شوشتر، اهواز، اندیمشک، شوش، اندیکا، لالی، شادگان و مسجدسلیمان داشتیم.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان در پایان، خطاب به رضوی معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور عنوان کرد: این سیل آسیب جدی به مردم و شبکه راه‌های روستایی وارد کرد بنابراین تقاضا دارم تا دولت در راستای جبران خسارت همکاری لازم را داشته باشد. حتی اگر شده ۳۰ درصد از هزینه‌ها را دولت پرداخت کند.

نظر شما