شناسهٔ خبر: 26691 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیر عامل شرکت عمران شهرهای جدید خبر داد:

همزمان با هفته دولت ۷۰هزار نفر در شهرهای جدید صاحب خانه می‌شوند/ پیشرفت ۸۵ درصدی ساخت واحدهای مسکن مهر در شهرهای جدید/ وجود ۶۰ هزار واحد مسکن مهر فاقد متقاضی

محسن نریمان مدیر عامل شرکت عمران شهرهای جدید گفت در هفته دولت بیش از ۲۲ هزار واحد مسکن مهر برای خانه‌دار شدن ۷۰هزار نفر در شهرهای مختلف آماده تحویل است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی محسن نریمان در خصوص سایت مسکن مهر شهرهای جدید افزود: از ۲ میلیون واحد مسکن مهر ۲۰ درصد آن در شهرهای جدید واقع شده است و شرکت عمران متولی تکمیل و احداث ۴۰۰ هزار واحد مسکن در ۱۷ شهر جدید در کل کشور است که عمدتا شهرهای اطراف تهران مانند پردیس ، پرند، هشتگرد، اندیشه و استان‌هایی مانند آذربایجان غربی و شرقی، بهارستان اصفهان ، مجلسی در فارس، صدرا در خراسان رضوی، گلبهار و بینالود و دیگر استان‌هاست.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: پیشرفت فیزیکی ساخت واحدهای مسکن مهر در شهرهای جدید ۸۵ درصد است و امسال تعداد زیادی از مسکن مهر شهرها به شرط کمک سایر دستگاه‌های خدمات‌رسان به اتمام می‌رسد، به طوری که بخشی از افتتاح‌ها در هفته دولت و بخشی در دهه فجر صورت می‌گیرد. 

وی با بیان اینکه کلنگ بخشی از مسکن مهر پردیس انتهای سال ۹۰ و ۹۱ به زمین خورد تاکیدکرد: تلاش می‌کنیم فازهایی را در شهرهای پردیس و پرند به صورت محلی افتتاح و تحویل مردم دهیم و تا پایان سال ۹۶ با ارزش افزوده بالا تحویل متقاضیان شود.

وی با اشاره به اینکه افتتاح‌ها تا دهه فجر ادامه دارد، تصریح کرد: تا پایان سال مسکن مهر در شهرهای جدید علوی، عالی شهر، صدرا، سهند و تبریز تکمیل می‌شود تا طرح‌های دیگری از جمله مسکن حمایتی را به اجرا در بیاوریم.

نریمان تاکید کرد: در هفته دولت در شهر پرند بیش از ۸ هزار واحد در کنار طرح‌های زیربنایی و ۸ مدرسه افتتاح می‌شود.

وی افزود: در شهر جدید پرند ۲ هزار واحد، در شهر هشتگرد ۵ هزار واحد، صدرا هزار واحد، گلبهار بیش از هزار و ۳۰۰ واحد، بینالود بیش از ۲۰۰ واحد و در پردیس بیش از ۴ هزار واحد آماده واگذاری است.

وی تاکید کرد: واگذاری‌ها همراه مسجد، فضاهای سبز، مکان‌های ورزشی، تجاری و شبکه ارتباطی مناسب است و در پردیس تا انتهای سال اقدامات خوبی صورت می‌گیرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: در بهارستان ۱۸۰۰ واحد آماده افتتاح است و مدیران بهارستان آمادگی تحویل کل مسکن مهر را دارند اما متقاضیان به علت مشکلات مالی که دارند سهم آورده خود را نمی‌آورند و کار متوقف شده است. قرار است در مجمع عمومی بهارستان تصمیمات گرفته شود تا طرح‌ها در سال جدید به اتمام برسد.

مدیر عامل شرکت عمران شهرهای جدید تصریح کرد: در فولاد شهر ۵۰۰ واحد،‌ مجلسی ۲۰۰ واحد و در علوی کل واحدها تمام شده است و در هفته دولت افتتاح می‌شود.

وی ادامه داد: در شهر جدید امیر کبیر، اندیشه،‌ رامین و ‌عالی‌شهر اقداماتی برای واگذاری داریم و به جز شهرهای مهم که در تهران است در دیگر شهرها مسکن مهر تا پایان سال تمام می‌شود.

۶۰ هزار واحد مسکن مهر فاقد متقاضی

نریمان با اشاره به اینکه ۶۰ هزار واحد مسکن مهر در شهرهای جدید بدون متقاضی یا متقاضی موثر است تصریح کرد: دستگاه‌های متولی باید همکاری داشته باشند برخی از واحدها در آستانه اتمام است و باید خدمات زیربنایی آب ، برق، گاز و... تامین شود تا تحویل متقاضیان دهیم. 

وی ادامه داد: به مردم قول می‌دهیم مسکن مهر را به اتمام برسانیم اما باید عزم ملی وجود داشته باشد زیرا تنها متولی مسکن مهر وزارت راه وشهرسازی نیست و مردم باید به تعهدات مالی خود عمل کنند.

وی تصریح کرد: از ۴ هزار واحدی که هفته‌های گذشته در پردیس واگذار کردیم هنوز عده‌ای از افراد نسبت به باقی‌مانده تعهداتشان عمل نکردند چون پیمانکار هر واحد را بعد از تسویه به ما تحویل می‌دهد.

وی افزود: از متقاضیان خواهش می‌کنیم تا به تعهداتشان عمل کنند تا با تصویب شورای مسکن استان‌ها افراد متقاضی خوش حساب و بد حساب جابه‌جا نشوند./

نظر شما