شناسهٔ خبر: 26721 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

به مناسبت هفته دولت منتشر شد؛

دست‌آوردهای سه ساله وزارت راه و شهرسازی در چهارمحال و بختیاری/ احداث ۱۵۰ کیلومتر بزرگراه طی سه سال اخیر/ افتتاح ۵۲۵۰ واحد مسکن مهر/ تهیه و اجرای طرح هادی برای ۲۳۰ روستا

چهار محال و بختیاری طی سه سال اخیر در دولت تدبیر و امید شاهد اقدامات قابل توجه و مفید وزارت راه و شهرسازی در تامین مسکن مهر و زیرساخت های راه و شهرسازی در استان چهارمحال و بختیاری از جمله احداث ۱۵۰ کیلومتر بزرگراه و شروع عملیات احداث جاده‌های مختلف بوده‌ایم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و ‌شهرسازی، در دولت تدبیر و امت در حوزه عمرانی و زیربنایی اجرای طرح‌های راهسازی استان چهارمحال و بختیاری از پیشرفت قابل قبولی برخوردار بوده است.

از جمله توفیقات حاصل شده درسه سال اخیر درحوزه توسعه راه‌های استان چهارمحال و بختیاری می‌توان به واگذاری ۱۰ درصد سهم اراضی شهرداری‌ها از راه و شهرسازی معادل دو میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال، احداث ۱۵۰ کیلومتر بزرگراه، شروع عملیات احداث تونل های فارسان، دشتک، چری، زره و گومیزه ، تکمیل جاده بازفت به مسجد سلیمان و بهسازی محور منج به بیدله به خوزستان، احداث جاده جایگزین کارون ۴ و بهسازی مسیر از ناغان تا کارون در این دولت اشاره کرد.

همچنین اجرای ۶۰۰ کیلومتر روکش و آسفالت محورهای اصلی، فرعی و روستایی، رفع ۱۲۱مورد نقطه حادثه خیز، بازگشایی خیابان کاشانی، احداث کمربندی شمال و شرق و جنوب شهرکرد از دیگر طرح‌های اجرایی است.

 درحوزه مسکن مهر نیز شاهد اتفاقات خوبی بوده‌ایم که دراین راستا می توان به احداث ۲۱۰۰ واحد مسکن برای مددجویان بهزیستی و کمیته امداد و پیش بینی احداث ۴۰۰۰ واحد جدید تا پایان سال ۹۷، افتتاح و بهره برداری از ۷۲۵۰ واحد مسکن مهر و تامین زیرساخت‌های آن و کسب مقام اول کشوری را نام برد.

همچنین تهیه طرح هادی برای ۲۳۰ روستا و اجرای این طرح ها در ۲۱۳ روستا، واگذاری ۵۲۶ قطعه زمین روستایی، تملک ۴۲۸هکتار زمین روستایی، صدور ۴۲۵۷ سند مالکیت شهری و۶۳۲۶ سند مالکیت روستایی و اخذ ۱۵۲سند اراضی تملکی از اقدامات حوزه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است.

نظر شما