شناسهٔ خبر: 26732 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

همزمان با سفر معاون اول رییس جمهور و به مناسبت هفته دولت:

افتتاح مسجد امام موسی ابن جعفر (ع) در مهرگان استان قزوین/ تحویل ۳۱ باب خدمات روبنایی در مهرگان

افتتاح همزمان با سفر دکتر جهانگیری معاون اول رییس جمهور و به مناسبت هفته دولت، همزمان با افتتاح بیش از ۵۰۰۰ واحد مسکن مهر در استان، مسجد حضرت امام موسی ابن جعفر (ع) با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال در ناحیه شهری مهرگان به بهره برداری رسید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، مدیرکل راه و شهرسازی با اعلام این خبر گفت: به مناسبت هفته دولت، این مسجد با اعتباری بالغ بر یک میلیارد تومان از محل منابع اداره کل راه و شهرسازی احداث شده است.

وی با اشاره به فضای ۱۲۰۰ متر مربعی زیربنای شبستان این مسجد افزود: کتابخانه و پایگاه بسیج خواهران و برادران از جمله فضاهایی است که برای این مسجد پیش‌بینی شده است.

مانی فر تصریح کرد: ساخت این مسجد در کل در دو مرحله انجام شده که در مرحله اول که از سال ۹۱ آغاز شده بود فنداسیون و اسکلت آن انجام شده و در مقطع دوم که مراحل تکمیل ساخت آن بوده مدت احداث آن ۱۱ ماه است.

مدیرکل راه و شهرسازی با بیان اینکه با افتتاح این مسجد از ۸ باب مسجد در دست ساخت در سایت مسکن مهر ۷ باب آنها به بهره‌برداری رسیده یادآور شد: تعداد ۵ باب از این مساجد در دولت تدبیر و امید تکمیل و افتتاح شده است.

دبیر شورای مسکن استان با اشاره به وضعیت قابل قبول خدمات روبنایی موجود در ناحیه شهری مهرگان نسبت به سایر سایت‌های مسکن مهر کشور اعلام کرد: تاکنون ساخت بیش از ۵۰ واحد خدمات روبنایی در این ناحیه آغاز شده که بخش قابل توجهی از آنها به بهره برداری رسیده است.

مانی فر با اشاره به اینکه ساخت بیش از ۲۰ مدرسه در سطح استان آغاز شده گفت: تعداد ۸ باب از آنها تاکنون به بهره برداری رسیده است.

وی همچنین عنوان کرد: ساخت تعداد ۶ واحد درمانگاه در سایت مسکن مهر استان در دستور کار قرار گرفته و تمامی آنها به بهره برداری رسیده که ۵ باب از آنها در دولت یازدهم افتتاح شده است.

وی در ادامه در خصوص سایر خدمات روبنایی سایت مسکن مهر در استان گفت: ساخت و تکمیل فضاهای ورزشی، فضای سبز، آتش نشانی، پمپ بنزین، CNG، خودپرداز و سایر خدمات عمومی نیز طی سال‌های گذشته در دستور کار قرار گرفته است.

مانی فر بیان کرد: راه و شهرسازی با استفاده از منابع داخلی و با توجه به سیاست‌های دولت و وزارتخانه متبوع در مجموع ساخت بیش از ۵۰ باب فضاهای با کاربری عمومی را آغاز کرده و در این راستا تاکنون ۳۱ واحد از آنها را به بهره برداری رسانده است.

مدیرکل راه و شهرسازی در پایان یادآور شد: عملیات اجرایی خدمات روبنایی و زیربنایی مبلغی بالغ بر ۳۰۰ میلیارد تومان بوده است.

نظر شما