شناسهٔ خبر: 26734 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل مسکن روستایی بنیاد مسکن اعلام کرد:

نوسازی سالیانه ۲۰۰ هزار واحد مسکن روستایی در دولت یازدهم/ تصویب پرداخت تسهیلات ۲۰ و ۱۸ میلیون تومانی به واحدهای روستایی

مسکن روستایی مدیرکل مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایران از نوسازی یا بهسازی ۲۰۵ هزار واحد مسکن روستایی آغاز فعالیت دولت یازدهم (شهریور ۱۳۹۲) تاکنون خبر داد و گفت: درحال حاضر تعداد ۱۶۰ واحد در دست انجام است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از ایرنا حمیدرضا سهرابی در این خصوص افزود: از آغاز زمان اجرای طرح نوسازی و بهسازی واحدهای مسکن روستایی ( ۱۳۸۴ ) تاکنون بیش از یک میلیون و ۸۸۳ هزار واحد مسکن روستایی با استفاده از تسهیلات بانکی بهسازی یا بازسازی شده است.

وی با اشاره به مزیت های پرداخت تسهیلات برای بهسازی و بازسازی واحدهای مسکن روستایی، گفت: تاکنون ۱۳۶ هزار میلیارد ریال (۱۳ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان) تسهیلات از طریق نظام بانکی با معرفی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای بهسازی و بازسازی واحدهای مسکن روستایی پرداخت شده است.

سهرابی با بیان اینکه به طور میانگین سالیانه ۲۰۰ هزار واحد مسکن روستایی با استفاده از این تسهیلات نوسازی و یا بهسازی شده اند، گفت: بنیاد مسکن همواره تلاش کرده است تا این تسهیلات به روستاییان کشور پرداخت شود، اما در سال های ۱۳۹۲ و ۱۳۹۴ این تسهیلات با محدودیت به روستاییان پرداخت شد.

مدیرکل مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در ادامه اظهارامیدواری کرد، با توجه به مصوبه اخیر هیات دولت، امسال تمام ۲۰۰ هزار تسهیلات مسکن روستایی به متقاضیان واجد شرایط پرداخت شود.

سهرابی با اشاره به سود این تسهیلات یادآورشد: سود تسهیلات مسکن روستایی همچنان ۵ درصد است و مابه التفاوت باقی مانده این سود توسط دولت تامین می شود.

به گفته این مقام مسوول در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایران، پرداخت این تسهیلات در برنامه پنجساله ششم توسعه کشور و همچنین براساس طرح جامع مسکن تا سال ۱۴۰۵ همچنان ادامه خواهد داشت.

سهرابی با اشاره به مصوبه اخیر شورای پول و اعتبار گفت: بر اساس این مصوبه، امسال برای ۸۰ هزار واحد مسکن روستایی تسهیلات ۲۰۰ میلیون ریالی و برای ۱۲۰هزار واحد دیگر تسهیلات ۱۸۰ میلیون ریالی پرداخت می شود.

مدیرکل مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در پایان از همکاری بانک های عامل در پرداخت این تسهیلات قدردانی و ابراز اطمینان کرد با توجه به نظارت دست اندرکاران بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، تسهیلات مسکن روستایی با ۵ درصد سود به موقع پرداخت و در حوزه نوسازی و بازسازی واحدهای مسکن روستایی هزینه شود.

 سالیانه با معرفی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایران ۲۰۰ هزار واحد مسکن روستایی با پرداخت تسهیلات بانکی نوسازی و یا بهسازی می شود و هم اکنون ساختمان های بسیاری از روستاهای کشور با استفاده از این تسهیلات نوسازی شده است.

بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در دو برنامه پنجساله چهارم و پنجم توسعه کشور بهسازی و نوسازی ۲میلیون واحد مسکونی روستایی را در برنامه داشته است.

براساس سرشماری نفوس و مسکن سال ۱۳۹۰ تعدادواحدهای مسکونی روستایی کشور پنج میلیون و ۱۷۲ هزار و ۵۹۴ واحد بوده است. از این تعداد ۹.۵ درصد دارای ساختار اسکلت فلزی، ۱۱.۱ درصد بتون آرمه، ۷۸.۷ درصد سایر و ۰.۷ درصد اظهار نشده است./

نظر شما