شناسهٔ خبر: 26781 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

محمد سعیدنژاد:

۱۷۰۰ میلیارد ریال طرح‌های بندری در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد

محمد سعیدنژاد مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفته است‌ در هفته دولت ۱۷۰۰ میلیارد ریال پروژه بندری و دریایی در بنادر کشور به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد سعیدنژاد گفته است: اعتبار همه این پروژه‌ها از منابع دولتی تامین شده و با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی نیز چند طرح مهم بندری و دریایی در بنادر کشور در هفته دولت افتتاح می‌شود.

وی با بیان اینکه در این هفته در بندر آبادان ساختمان اداری آن با ۱۹ میلیارد ریال و سر در ورودی بندر «چوئبده» با چهار میلیارد ریال به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: اسکله یک هزار تنی بندر چوئبده نیز با ۹۵ میلیارد ریال اعتبار در این هفته برای افتتاح آماده شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: اسکله جدید بندر انزلی با ۱۶۰ میلیارد ریال و در بندر آستارا اسکله ۷۵ متری با ۵۰ میلیارد ریال در هفته دولت آماده بهره‌برداری است.

وی ادامه داد: همچنین طرح توسعه محوطه خشک بندر انزلی شامل انبارهای سرپوشیده با زیر و روسازی آن با ۳۵۰ میلیارد ریال آماده افتتاح است؛ ضمن اینکه سیلو ۱۵ هزار تنی بندر انزلی با ۶۵ میلیارد ریال اعتبار و دو انبار ۶ هزار تنی با ۳۰ میلیارد ریال اعتبار مالی در هفته دولت افتتاح می‌شود.

سعیدنژاد یادآورشد: در بندر امام خمینی (ره) ساختمان جدید این بندر با بیش از ۸۰ میلیارد ریال اعتبار، انبار چند منظوره با ۲۱۰ میلیارد ریال، ساخت سردخانه با ۲۰۱ میلیارد ریال، ساخت انبار کالا با ۱۸۱ میلیارد ریال، نصب سامانه های حفاظتی با ۱۰ میلیارد ریال و نصب سیستم‌های ترافیک دریایی با سه میلیارد ریال اعتبار در هفته دولت به بهره‌برداری خواهد رسید.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: در این هفته دو اسکله ۵ و ۶ بندر بوشهر در شمال کشور با اعتباری بیش از ۱۱۰ میلیارد ریال تعمیر شده، افتتاح می شود و برای نصب و راه‌اندازی دو دستگاه جرثقیل «ار تی جی» (RTG) به ظرفیت هر کدام ۴۰ تن در این بندر، ۱۲۸ میلیارد ریال هزینه شده است.

سعیدنژاد با بیان اینکه برای تجهیز بندرگناوه به دوربین‌های مدار بسته ۲۲ میلیارد ریال هزینه شده است، یادآورشد: ترمینال مسافری بندر چابهار این هفته با اعتبار ۲۰ میلیارد ریالی و به وسعت یک هزار و ۱۰۰ مترمربع به بهره برداری می‌رسد؛ برای ساخت ساختمان‌های اداری و تاسیسات دریایی بندر شهید بهشتی چابهار نیز ۳۵۰ میلیارد ریال هزینه است.

وی افزود: در بندر خرمشهر برای نصب و راه‌اندازی سیستم‌های اعلام حریق ۳۹ میلیارد ریال هزینه شده و با تعمیرات اساسی، پسکرانه‌های این بندر در اسکله‌های ۲ و ۷، با هزینه حدود ۹۶ میلیارد ریال تکمیل شده و در هفته دولت افتتاح می‌شود.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: برای انجام تعمیرات سایر اسکله‌های بندر خرمشهر ۱۶۱ میلیار ریال و برای تامین زیرساخت‌های نصب دوربین در این بندر نیز ۲۴ میلیارد ریال اعتبار از منابع سازمان بنادر هزینه شده است؛ ضمن اینکه برای زمینی کردن سیستم‌های انتقال برق این بندر ۳۴ میلیارد ریال و خارج کردن ۳۹ فروند شناور مغروقه از اروند رود نیز ۶۲۵ میلیارد ریال هزینه شده است.

به گفته وی، در هفته دولت سیستم های اعلام حریق انبارها در بندر شهید رجایی با اعتباری بیش از ۹۵ میلیارد ریال، ساختمان‌های مورد نیاز با هزینه ۹۱ میلیارد ریال، اسکله های ۳ و ۶ بعد از تعمیرات با هزینه بیش از ۱۴۱ میلیارد ریال و پایانه های ترانزیتی کالا و کانتینری این بندر که ۹۰۰ میلیارد ریال هزینه ساخت آن شده، به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه در این هفته سیلوی غلات ۳۰ هزار تنی با ۱۰۹ میلیارد ریال و انبار سرپوشیده ۲۱ هزار تنی با بیش از ۱۲۰ میلیارد ریال در بندر نوشهر افتتاح می‌شود، افزود: برای ساخت یک انبار سرپوشیده دیگر در این بندر با ۱۰ هزار متر مربع بیش از ۵۸ میلیارد ریال هزینه شده که در هفته دولت امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرعامل سازمان بنادر دریانوردی گفت: بخش زیادی از طرح هایی که در هفته دولت در بنادر کشور به بهره‌برداری می‌رسد توسط سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و بخشی نیز توسط سازمان بنادر آماده شده است.

به گزارش ایرنا، وزارت راه و شهرسازی در هفته دولت امسال ۸۳۶ پروژه مهم را در بخش حمل و نقلی و ۷۰ هزار و ۹۸۷ واحد مسکونی را افتتاح می‌کند.

نظر شما