شناسهٔ خبر: 26795 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان یزد:

تکمیل قطعات در دست احداث پروژه‌های راهسازی استان یزد با ۹۵ میلیارد تومان اعتبار/ بهره‌برداری از ۲۹۲۴ واحد مسكن مهر

محمد رضا نقصان محمدی مدیرکل راه و شهرسازی استان یزد با اشاره به اینکه با اعتیاری بالغ بر ۹۵۰ میلیارد ریال، پروژه‌های تعریف شده در حوزه اقتصاد مقاومتی در دست انجام این اداره کل تکمیل و مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان یزد، در راستای تحقق اهداف پیش‌بینی شده در سیاست‌های كلی اقتصاد مقاومتی ابلاغی ازسوی مقام معظم رهبری كه دردو بخش شامل پروژه‌های ابلاغی اداره كل راه و شهرسازی استان با ۲۷۱ كیلومتر طول و اعتبار مورد نیاز ۹۵۰ میلیارد ریال و پروژه‌های شركت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل ونقل كشور شامل ۵۰ كیلومتر راه اصلی و ۳۰ كیلومتر راه آهن با اعتباری معادل ۳۷۰ میلیارد ریال در دست اجراست كه در صورت تامین اعتبار به موقع تكمیل و به بهره برداری خواهد رسید.

محمدرضا نقصان محمدی با تاکید بر اجرای برنامه‌های یکساله این اداره کل گفت: امسال، ارتقاء ایمنی راه‌های استان از طریق تدوین برنامه‌های عملیاتی در تعریف، اجرا، نظارت و نگهداری پروژه‌های راه‌سازی و راهداری عملی خواهد شد و از طرفی انضباط در حوزه شهرسازی و مسکن نیز از طریق تهیه و تدوین پروژه‌ها و طرح‌های توسعه شهری و طرح حفاظت از بافت تاریخی و شهرهای استان و تاکید برکاربردی بودن طرح‌های و میثاق استانی عملیاتی می‌شود.

وی شفاف سازی و مکانیزه کردن حوزه املاک و حقوقی را  یکی دیگر از برنامه‌های مهم این اداره کل دانست و افزود نظارت کامل بر اجرای پروژه‌های ساختمان‌های دولتی استان و همچنین هماهنگی بین دستگاه‌های دخیل در امر ساخت و ساز و خدمات مرتبط با حوزه‌های فعالیتی این اداره کل  از جمله برنامه‌های کوتاه مدت این اداره کل است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه، استان یزد با وسعت ۷۴۶۵۰ کیلومتر مربع و جمعیتی بیش از یک میلیون نفر دارای ۶۸۶ کیلومتر بزرگراه، ۶۵۷ کیلومتر راه اصلی و بیش از ۹۸۰ کیلومتر راه فرعی است. طول راه‌های آسفالت روستایی استان را ۲۲۴۰ کیلومتر عنوان کرد.

رئیس شورای حمل و نقل استان با توجه به جایگاه ترانزیتی و مركزیت جغرافیایی استان یزد تاکید کرد این استان از ۲۳۰۰ كیلومتر راه‌های بین شهری ، دارای ۱۲۶۷ کیلومتر راه‌های شریانی و ملی است وقرارگیری استان در تلاقی كریدورهای حمل و نقلی شمال- جنوب و شرق- غرب، باعث شده راه‌های استان همواره پذیرای ترافیك ملی و فرا ملی است به نحوی كه سهم تردد سنگین از كل تردد در محورهای استان بسیار بالاتر از میانگین كشوری است.

نقصان محمدی مدیركل راه و شهرسازی استان یزد در این خصوص بیان کرد: هم اكنون طول پروژه‌های در دست احداث بزرگراه و یا باند دوم راه‌های استان ۵۵۰ كیلومتر است كه عملیات اجرایی در ۱۳۰ كیلومتر از این پروژه‌ها در دست اجرا بوده و ۱۴ كیلومتر آن (محور یزد – خاتم) نیز در هفته دولت افتتاح خواهد شد.

وی  افزود: طول كل پروژه‌های احداث راه اصلی در استان نیز ۳۰۰ كیلومتر است كه در ۱۳۰ كیلومتر آن عملیات اجرایی در حال اجراست و ۶۳ كیلومتر آن (محور ابركوه- مروست) در هفته دولت افتتاح خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان یزد با اشاره به برنامه‌های هفته دولت افزود: پروژه‌های مهمی همچون احداث تقاطع غیرهمسطح ورودی مهریز با برآوردی بالغ بر ۱۱۵ میلیارد ریال، بهسازی و احداث باند دوم محور یزد – خاتم به طول ۱۴ كیلومتر و برآوردی بالغ بیش از ۵۰ میلیارد ریال، راه اصلی ابركوه- مروست به طول ۶۳ كیلومتر و هزینه كرد ۱۳۳ میلیارد ریال افتتاح خواهد شد. همچنین بهسازی و احداث راه روستایی به طول ۳۳ كیلومتر در قالب ۷ پروژه و اعتباری بالغ بیش از ۵۰ میلیارد ریال نیز افتتاح می‌گردد.

محور ابركوه -مروست با مشخصات راه اصلی در سال ۱۳۸۶ شروع گردیده و بهره‌برداری از این مسیر ارتباط دو شهرستان محروم استان تسهیل خواهد شد كه گام مهمی در راستای كاهش محرومیت منطقه خواهد بود. این محور با رویه آسفالت سطحی و از محل اعتبارات استانی و ملی اجرا شده است.

علاوه بر این روكش آسفالت راه های روستایی به طول نزدیك به ۲۰۰ كیلومتر، و روكش آسفالت و بهسازی راه های اصلی استان به طول بیش از ۱۰۰ كیلومتر نیز افتتاح خواهد شد كه برای این پروژه‌ها نیز نزدیك به ۶۵۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

علاوه بر پروژه‌های افتتاحی فوق الذكر، در این هفته تعداد ۲۹۲۴ واحد مسكن مهر شامل ۷۹۰ واحد تفاهمنامه سه جانبه، ۱۶۶۸ واحد تعاونی، ۴۳۵ واحد خودماكین و ۳۱ واحد مسكن مهر بافت فرسوده افتتاح خواهد شد. لازم به ذكر است با این افتتاح، كل افتتاح مسكن مهر تاكنون به بیش از ۲۰ هزار واحد خواهد رسید كه از این تعداد ۱۱۶۲۱ واحد آن در دولت یازدهم بوده است.

همچنین ۱۶ مسجد در سایت‌های مسكن مهر موجود است، ۱۵ مسجد به اتمام رسیده و ۱ مسجد پیشرفت ۷۰ درصدی دارد و نیز ۱۱ مدرسه در سایت‌های مسكن مهر موجود است كه طبق تعهد وزارت راه و شهرسازی مبنی بر اتمام اسكلت و سقف، تمامی مدارس تكمیل شده است.

نظر شما