شناسهٔ خبر: 26813 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

محمود امانی بنی:

برقراری پرواز بندرعباس- کرمانشاه/ بهسازی فرودگاه‌های بستک، پارسیان و میناب پس از چهار دهه/ توسعه سطوح پروازی فرودگاه بندرعباس/ نوسازی و بهسازی سیستم روشنایی فرودگاه

محمود امانی بنی مدیرکل فرودگاه‌های استان هرمزگان از اضافه شدن پرواز بندرعباس -کرمانشاه خبر داد و با اعلام انجام رایزنی برای انجام پروازهای عتبات عالیات از فرودگاه بندرعباس، گفت: فرودگاه‌های بستک، پارسیان و میناب به عنوان فرودگاه‌های احتیاطی استان، بهسازی و آماده عملیات می‌شوند.

محمود امانی بنی مدیرکل فرودگاه‌های استان هرمزگان، در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از اضافه شدن پرواز بندرعباس به کرمانشاه در هفته اول شهریورماه خبر داد و گفت: پیش‌ازاین هم با توجه به نیاز مسافران، یک پرواز در مسیر بندرعباس به شیراز به‌صورت رفت‌وبرگشت اضافه شد.

وی بابیان اینکه روزی یک پرواز رفت و یک پرواز برگشت به دوبی توسط شرکت‌های هواپیمایی ایران ابر و فلای دبی از فرودگاه بندرعباس انجام می‌شود، گفت: در نشستی که با مدیرکل حج و زیارت داشتیم برای برقراری پروازهای عتبات اعلام آمادگی کردیم که هفته‌ای یک پرواز از فرودگاه بندرعباس به عتبات داشته باشیم.

امانی بنی با اعلام اینکه برقراری پرواز عتبات بخشی از برنامه‌های برقراری پروازها در مسیر جدید و افزایش خطوط پروازی در سطح فرودگاه‌های استان بوده است که در این زمینه رایزنی‌های مختلفی در حال انجام است، از رشد ۲۴ درصدی پروازها در ۵ ماه امسال نسبت به سال گذشته و همچنین رشد ۱۶ درصدی مسافر خبر داد و گفت: میانگین پروازهای این فرودگاه در مسیرهای داخلی به ۴۰ پرواز می‌رسد.

به گفته مدیرکل فرودگاه‌های استان هرمزگان افزایش پروازها و برقراری پرواز در مسیرهای جدید جزو طرح‌های مهم بوده چرا که افزایش خطوط هوایی سهولت سفر و درنتیجه رونق اقتصادی و گردشگری را برای استان به ارمغان خواهد آورد.

وی هم‌چنین به پروژه های انجام شده در فرودگاه بندرعباس در سال جاری اشاره کرد و با اعلام اینکه طرح توسعه اپرون فرودگاه به رشد فیزیکی ۹۹ درصدی رسیده است، گفت: آن‌ یک درصد هم به خاطر خط‌ ‌کشی اپرون است و با اجرای مارکینگ تکمیل می شود.

به گفته امانی‌نبی دو برنامه انتخاب مشاور برای زه‌کشی کل فرودگاه بندرعباس و هم‌چنین انتخاب مشاور برای احداث برج و تکنیکال بلاک فرودگاه در حال تدارک است.

امانی‌بنی بابیان اینکه ۲۹۰ هکتار زمین جهت توسعه فرودگاه به‌خصوص سطوح پروازی به فرودگاه بندرعباس اضافه می‌شود، گفت: بر این اساس طول باند فرودگاه افزایش پیدا می‌کند. ضمن اینکه برنامه تجهیزی راداری در شش‌ماه دوم امسال انجام  و هم‌چنین برنامه خرید و نصب روشنایی باند فرودگاه بندرعباس هم جزو دستور کارهاست.

مدیرکل فرودگاه‌های استان هرمزگان با اعلام بهسازی شبکه آبیاری و آب شرب فرودگاه در سال جاری و  بعد از حدود نیم‌قرن، ادامه داد: این اقدام موجب صرفه‌جویی و  کاهش ۲۲ درصدی آب در فرودگاه شده است.

به گفته وی ذیل طرح اجرای خدمات نوین در این فرودگاه و باهدف خدمات‌رسانی بیشتر به مردم، بهسازی چیدمان ترمینال دو ،آسان‌سازی تردد در ورودی فرودگاه که مسافران راحت‌تر به فرودگاه بیایند و هم‌چنین تغییر چیدمان کانترها برای ورود راحت‌تر و بهتر مسافران انجام‌گرفته است.

امانی‌بنی هم‌چنین خبر داد فرودگاه‌های بستک، پارسیان و میناب که فرودگاه‌های احتیاطی و در تملک شرکت فرودگاه‌ها هستند با همکاری استانداری بهسازی و آماده عملیات می‌شوند.

وی دراین‌باره توضیح داد: این سه فرودگاه که سال ۵۲ آسفالت و از آن زمان رها شده‌اند، دیوارکشی و آسفالت می‌شوند تا در هنگام ضرورت به‌عنوان فرودگاه پشتیبان به کمک فرودگاه‌های اصلی استان بیایند.

نظر شما